فرش قزوین احیا می شود/ بانک ها برای رفع مشکلات صنایع استان قزوین همکاری کنند

وی افزود: استان قزوین دارای 18 شهر و ناحیه صنعتی فعال است که بیش از 1300 نوع محصول تولید و روانه بازار می شود.

افضلی با اشاره به اینکه قزوین بیش از 5 دهه سابقه در صنعت دارد، گفت: استان قزوین به عنوان قطب تولیدی در برخی صنایع کوچک شناخته می شود و این صنایع حدود 90 درصد از صنایع تولیدی استان را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول افزود: استان قزوین یکی از قطب های مطرح کشور در تولید شیشه و بطری های شیشه ای دارو است.

58 درصد شوینده های کشور در استان قزوین تولید می شود

افضلی با اشاره به سهم این استان در تولید مواد شوینده کشور ادامه داد: 58 درصد مواد شوینده کشور در استان قزوین تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با توجه به اینکه قزوین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات خودرو است، در نظر داریم در سال جاری یک شهرک صنعتی ویژه در این حوزه ایجاد و زنجیره تولید محصولات را نهایی کنیم. استان.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از استان های پیشرو در تولید کاشی و سرامیک است، افزود: در نظر داریم صنعت فولاد را در استان تقویت کنیم، مصرف کم شود.

افضلی با اشاره به فعالیت شرکت های تولید کننده لوازم خانگی گفت: استان قزوین نقش موثری در حوزه تولید لوازم خانگی دارد و شرکت هایی مانند پارس، گلدیران و سام از جمله شرکت های فعال در این حوزه هستند.

این مسئول با اشاره به رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم افزود: از زمان استقرار تیم مدیریتی جدید در استان قزوین جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و استاندار قزوین نیز تاکید کرد که مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی باعث خواهد شد همچنین در این نگرش به یکی از قطب ها تبدیل خواهد شد.تولید کننده لوازم خانگی شوید.

وی با اشاره به تولید چشمگیر محصولاتی مانند کابل، کابل و منسوجات در استان قزوین گفت: بر اساس ابلاغ وظایف استاندار قزوین در تلاش هستیم تا به صنایع دانش بنیان کمک کنیم تا بتوانیم روند رشد را تسریع کنیم. از این صنایع

افضلی با اشاره به تحقق شعار سال افزود: تفاهم نامه های متعددی بین دانشگاه ها و پارک علم و فناوری منعقد می شود و با پیوند مراکز علمی و صنایع درصدد هستیم تا رتبه اقتصادی را ارتقا دهیم. استان

ماشین آلات صنعتی استان نیازمند بهسازی و نوسازی است


این مسئول بیان کرد: برخی از صنایع استان قدمت بالایی دارند و ماشین آلات این شرکت ها نیاز به اصلاح و به روز رسانی دارند و لازم است بانک های استان در این زمینه همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 260 صنعت با پیشرفت بالای 40 درصد داریم اما بانک ها تمایلی به ارائه تسهیلات برای تکمیل این صنایع ندارند.

افضلی افزود: به بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم تا بتوانیم حمایت مناسبی از صنایع کوچک داشته باشیم. البته در این زمینه نیازمند همکاری بانک های استان هستیم.

وی در پایان گفت: استان قزوین بیش از 8 هزار قالی باف دارد که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر در این حوزه فعال هستند و برای احیای فرش قزوین برنامه های ویژه ای داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید