فرصتی برای تغییر جدید در لایحه رتبه بندی معلمان

فرصتی برای تغییر جدید در لایحه رتبه بندی معلمان

روز جدید دبیر شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی انقلاب گفت: گفته می شود برخی دستگاه ها مانند سازمان استخدامی و سازمان مدیریت ضوابط طبقه بندی معلمان را معرفی کرده اند و قصد دارند مواردی مانند آزمون معلمان و مراکز سنجش را در این زمینه اضافه کنند. مقررات. “

سید بابک هاشمینکو سخنگوی مرکز معارف اسلامی با بیان اینکه در خبرهایی از روند تصویب قوانین رتبه بندی معلمان آمده است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بیش از 10 سال پیش ارائه شد بر اجرای رتبه بندی معلمان تاکید دارد. ; همچنین در برنامه ششم توسعه دولت موظف به اجرای رتبه بندی شد.

وی افزود: متأسفانه دولت قبل در زمان قدرت اجرای رتبه بندی را به تعویق انداخت و در آخرین لحظات دولت دوازدهم لایحه ای با عدد ضعیف ارسال کرد که تغییری در وضعیت معلمان ایجاد نکرد و در واقع به امانت گذاشت. اجرای رتبه بندی به دولت بعدی.

اجرای رتبه بندی معلمان زمان زیادی برد

هاشمینکو ادامه داد: بیش از 10 سال از معرفی رتبه بندی معلمان می گذرد. از یک طرف مطالبه گری معلمان وجود دارد و از طرف دیگر به دلیل مقاوم بودن به ویژه طراحی در رسانه ها و فضای مجازی به بحث فرسایشی معلمان تبدیل شده و اجرای آن زمان زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اعمال رتبه بندی معلمان کیفیت آموزشی را افزایش می دهد و انگیزه ای برای معلمان برای ارتقای توانایی ها و رقابت برای ارتقای دانش و مهارت های آموزشی خواهد بود. از طرفی نتیجه این طرح در وضعیت مالی معلمان موثر خواهد بود.

در رتبه بندی معلمان می خواهند آزمون معلمی و تشکیل مراکز سنجش را اضافه کنند!

دبیر شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی انقلاب با بیان اینکه میلیاردها تن پیدا شد و قانون اجرای رتبه بندی با مشورت دولت تصویب شد.

وی افزود: پس از تصویب قانون، وزارت آموزش و پرورش آیین نامه خود را تدوین کرده است، اما شنیده می شود برخی دستگاه ها مانند سازمان استخدامی و سازمان مدیریت به موضوع ورود کرده اند و قصد دارند به موضوعاتی مانند آزمون معلمان رسیدگی کنند. و ایجاد مراکز سنجش.«در اساسنامه.

ما معتقدیم که آزمون برخلاف شأن و شخصیت معلم است

هاشمیکو با تاکید بر اینکه آزمون را مغایر با شأن و شخصیت معلم می دانیم، افزود: آیا در طرح ارتقای معلمان دانشگاه از آنها آزمون گرفته می شود؟ روش و کارش مشخص است، دستاوردهایش قابل اندازه گیری است، حضورش در ساعات آموزشی پیشرفته ثبت می شود. تحقیقات و نوشته های او و گواهی هایی که دریافت کرده مشخص است.

وی ادامه داد: چگونه می توان برای 20 سال کار معلم خود برای امتحان یک ساعته تصمیم گرفت؟ بسیاری از مشکلاتی که در آموزش داریم از حافظه مرکزی و تست ها و کنکور سرچشمه می گیرد، پس چرا تست دیگری به آنها اضافه کنیم؟ آیا با خواندن یک، دو مطلب و یک کتاب و امتحان می توان کار معلم را تشخیص داد؟

سخنگوی مرکز معارف اسلامی گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اصلاح رتبه بندی و تصویب قانون رتبه بندی توسط مجلس شورای اسلامی و تدوین آیین نامه رتبه بندی در کار کارشناسی توسط وزارت آموزش و پرورش، رئیس جمهور و دولت از دولت می‌خواهد که از کشتار با سنگ و اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای برخی ارگان‌ها خودداری کند و دستور اکید برای اجرای فوری این رتبه‌بندی صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید