فرصتی برای تغییر خط حمله استقلال

پس از جدایی یزدانی و مردمند از ترکیب استقلال، نگرانی هایی برای آینده این تیم به وجود آمد، اما عملکرد استقلال در دو بازی اخیر نشان داد که این تیم همچنان در دفاع قابل اعتماد است و با وجود جدایی یزدانی و مورمند، موفق به گلزنی نشد.

مشکل اصلی این روزهای استقلال ایجاد موقعیت های متعدد گل روی خط آتش نیست که برای مجیدی مشکل ایجاد می کند. این در حالی است که عملکرد ضعیف استقلالی ها، هواداران استقلال را مجبور کرد تا برای خروج بدون گل تیم خود از بحران، تصمیمات جدیدی را از سرمربی خود بخواهند. اگر نگاهی دقیق به فضای مجازی در روزهای اخیر داشته باشید، متوجه می شوید که بسیاری از استقلالی ها نگران خط حمله تیمشان هستند.

ضمن اینکه از نظر فنی و کارشناسی می توان این نگرانی ها را تایید کرد و به واقع متوجه شد که استقلال در خط حمله خود عملکرد درخشانی نداشته و حتی جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم هجومی لیگ از دست داده است. در حال حاضر استقلال پس از پرسپولیس و مس رفسنجان در رده سوم جدول بهترین گلزنان لیگ بیستم قرار دارد. استقلال در حال حاضر 29 گل زده است اما لازم به ذکر است که 3 گل ثبت شده در جدول حاصل تصمیم کمیته انضباطی مقابل باشگاه گل گهر است و در واقع استقلال 26 گل زده است.

این ژست را می توان یکی از دلایل کاهش میانگین گل های استقلالی ها دانست. بازیکنی که هرگز مثل یامگا گلزن نبوده است. در هفته های اخیر دایره انتقادات از زستد به دلیل نگرانی هواداران از باخت در بالای جدول افزایش یافته است. در واقع ابی دلان از سرمربی تیمشان انتظار دارد که برای خط حمله که پست تخصصی او در جریان مسابقه بود راه حلی پیدا کند تا کمی شرایط را تغییر دهد.

مجیدی چاره ای ندارد جز اینکه زستد را به گلزن تبدیل کند یا با تغییرات جزئی خط حمله تیمش را تغییر دهد.

یکی از راه هایی که مجیدی به تغییر خط حمله فکر می کند و گابریل پین هم آن را تایید کرد، نزدیک کردن امانوف یا حسین زاده به یمگا است. شاید شانس اول بازی با یمگا بیشتر باشد، چون حسین زاده در همان پست هافبک تاثیرگذار پاسخ داد و توانست تاثیرگذار باشد. اما این احتمال وجود دارد که آمانوف در دیدارهای آینده با یمگا همراه شود و بازیکنی به خط هافبک اضافه شود تا شاید همین تغییر کوچک در استقلال منجر به گلزنی بیشتر شود.

البته لازم به ذکر است که مجیدی اصرار عجیبی بر حضور زستد در خط حمله تیمش دارد و می تواند در همان دیدار فردا مقابل گل گهر دوباره از زستد در خط حمله استفاده کند و این بازیکن را در کنار یمگا قرار دهد. اما بحث تغییر کادر تهاجمی استقلال به یک موضوع جدی و ضروری تبدیل شده است و فرصت هایی در دایره استقلال وجود دارد که آمانوف به عنوان یک مهاجم آزمایش شود.

با این حال دست مجیدی برای قرار دادن یک هافبک جدید در خط هافبک باز است. زبیر نیکونفس سرمربی استقلال و مهدی مهدی پور دو عنصر اصلی در منطقه نزدیک به مدافعان هستند. حضور حسین زاده با این دو بازیکن نیز مشخص شده است و بازیکنانی مانند سلمانی و گفوری می توانند در خط هافبک بازی کنند و مجیدی می تواند به جای سلمانی در پست هافبک یا دفاع چپ از جلالی استفاده کند. حردانی در سمت راست نیز توانایی بازی در پست مدافع یا هافبک راست را دارد و حضور گفوری به عنوان دوست مکمل او نمی تواند تصمیم اشتباهی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید