اسرائیل فرصتی برای حمله به ایران ندارد

ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: 1300/09/27
کد خبر: 1793176

چند مقام امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به یک روزنامه آمریکایی گفتند که تل آویو به دلیل قدرت موشکی ایران نمی تواند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چند مقام امنیتی و نظامی فعلی و سابق رژیم صهیونیستی روز شنبه به یک روزنامه آمریکایی گفتند تل آویو نمی تواند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند.

* تل آویو قادر به حمله به برنامه هسته ای ایران نیست

به گزارش نیویورک تایمز، چندین مقام و کارشناسان ارشد نظامی فعلی و سابق اسرائیل گفته اند تل آویو به زودی قادر به انجام حمله ای نخواهد بود که می تواند برنامه هسته ای ایران را نابود یا حتی کند کند.

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل گفت که اکنون حداقل دو سال طول می کشد تا برای حمله ای که می تواند به پروژه هسته ای ایران آسیب جدی وارد کند، آماده شود. رلیک شفر، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی اسرائیل که خلبان حمله سال 1981 به تأسیسات اتمی عراق بود، گفت: «ایران ده‌ها تأسیسات هسته‌ای دارد که برخی از آن‌ها در اعماق زمین هستند، و نفوذ و نابودی سریع بمب‌های اسرائیل برای بمب‌های اسرائیل دشوار است.» ..

شفیر افزود: نیروی هوایی اسرائیل جت های جنگنده ای با قابلیت حمل نارنجک جت ندارد، بنابراین مناطق حفاظت شده باید بارها و بارها با موشک های کم اثرتر مورد حمله قرار گیرند، روندی که ممکن است روزها یا حتی هفته ها طول بکشد. یک مقام ارشد امنیتی کنونی اسرائیل گفته است که تل آویو در حال حاضر قادر نیست به تأسیسات زیرزمینی در نطنز و فورد آسیب جدی وارد کند.

نیویورک تایمز ادامه می دهد که چنین تلاشی با کمبود هواپیماهای سوخت رسان پیچیده می شود. قابلیت سوخت گیری برای بمب افکنی که ممکن است مجبور باشد بیش از 2000 مایل را به جلو و عقب بپیماید و از کشورهای عربی که نمی خواهند ایستگاه سوخت گیری برای حمله اسرائیل باشد عبور کند، بسیار مهم است.

رژیم اسرائیل 8 فروند هواپیمای بوئینگ KC-46 جدید را به ارزش 2.4 میلیارد دلار سفارش داده است، اما بعید است که اسرائیل حتی یک فروند را قبل از پایان سال 2024 دریافت کند.

* سخت کوشی تل آویو علیه جنگنده ها و پدافند موشکی ایران

به نوشته این روزنامه، اسرائیل علاوه بر هدف قرار دادن اهداف، باید به طور همزمان جنگنده ها و سامانه های پدافند هوایی ایرانی را دفع کند. هر گونه حمله به ایران همچنین می تواند حملات تلافی جویانه حزب الله لبنان و حماس در غزه را تحریک کند که سعی دارند اسرائیل را مجبور به جنگ در چندین جبهه به طور همزمان کنند.

از سوی دیگر، توان دفاعی ایران بسیار قوی تر از سال 2012 است، زمانی که اسرائیل آخرین بار به طور جدی حمله را مورد بررسی قرار داد. تأسیسات هسته‌ای ایران اکنون بهتر استقرار یافته‌اند و موشک‌های زمین به زمین بیشتری وجود دارد که می‌توان به سرعت از طریق تونل‌ها شلیک کرد.

* گروه هایی از پایگاه های هوایی اسرائیل در برد موشک های ایران

تل انبار، کارشناس هوانوردی و رئیس سابق موسسه تحقیقاتی هوافضای راهبردی فیشر می گوید: «این امکان وجود دارد که وقتی هواپیماهای اسرائیلی می خواهند در اسرائیل فرود بیایند، متوجه شوند که موشک های ایرانی باند فرودگاه های آنها را منهدم کرده است.

سایت آرموریس مانیتورینگ اخیرا گزارش داده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران دارای انبارهای بزرگی از سامانه های موشکی به ویژه موشک های کوتاه برد هستند و ایده رزمایش پدافند هوایی استان ۱۴۰۰ این است که طی یک سناریو، شاخه های پدافند هوایی را گرد هم آورد. از جنگ با اضافه شدن «سیستم برد کوتاه مجید» ارزش و اعتبار کافی پیدا کرد. زمانی که این سامانه با آتش توپخانه ضدهوایی، سامانه های پدافندی دزفول، مرصاد-1 و سوم خرداد مورد استفاده قرار می گیرد، به نظر می رسد شکست پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند جدی است.

در کمتر از دو سال و در بحبوحه تحریم‌های ناپایدار اقتصادی، بخش نظامی-صنعتی ایران چهار سامانه متحرک دفاع موشکی را راه‌اندازی کرده است و این یک دستاورد باورنکردنی است. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید