فرصتی جدید برای دولت برای ثبت نام زنان مجرد در نهضت ملی مسکن

فرصتی جدید برای دولت برای ثبت نام زنان مجرد در نهضت ملی مسکن

روز جدید این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام 2 میلیون و 700 هزار نفر در نهضت ملی مسکن گفت: زنان مطلقه مانعی برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن نیستند.

پروانه اصلانی، مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تقدیر از استقبال از نهضت ملی مسکن، با اشاره به ثبت نام حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر در این طرح، خاطرنشان کرد: زنان بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال می توانند در این طرح ثبت نام کنند. برنامه اقدام نهضت ملی مسکن؛ این افراد باید در شهری که متقاضی آن هستند اقامت پنج ساله داشته باشند.

وی با اشاره به امکان ثبت نام مجرد 23 تا 45 ساله افزود: این افراد مجرد هم اکنون می توانند ثبت نام کنند و باید تا زمان واگذاری زمین طبق قانون عمل کنند، زیرا این اقدام با هدف ترویج ازدواج انجام می شود و با این حال، متاهل ها، خود را به خود اختصاص می دهند. – زنان شاغل، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی وزارت بهداشت نیازی به ارائه شرط ازدواج ندارند.

اصلانی همچنین با اشاره به اینکه برای هر استان دو ماه امکان ثبت نام در طرح ملی مسکن وجود دارد، خاطرنشان کرد: سامانه برای آن استان ها باز است و در صورت عدم امکان ثبت نام، امکان ثبت نام وجود دارد.

مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به ابهامات موجود در مورد برنامه اقدام ملی مسکن نیز توضیح داد: امروز برنامه اقدام ملی مسکن و طرح ملی مسکن تفاوتی با هم ندارند؛ بلکه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی کشور، برنامه ریزی های لازم برای مسکن مهر وجود دارد. بر اساس مصوبه دریافتی شورای عالی مسکن، این دو طرح کاملا شبیه هم هستند و در زمره طرح های کمکی مسکن قرار می گیرند.

اصلانی گفت: تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه است و تمامی تسهیلات حمایتی موجود در طرح های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی است. پس ما دیگر دو طرح نداریم و هر دو پلان یکی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید