فرمانداران نباید از اقتصاد روستایی غافل شوند


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816396

محمود حسینی پور با بیان اینکه تغییرات جدید باید سطح حکمرانی مازندران را ارتقا بخشد، گفت: شهرهایی که ظرفیت روستایی بالایی دارند باید برای تحول اقتصادی مورد توجه جدی استانداران قرار گیرند. که در

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، سیدمحمود حسینی پور پنجشنبه شب در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری محمودآباد افزود: مازندران نیازمند تحول در حکمرانی است و یکی از موانع اصلی توسعه مازندران، حکمرانی نادرست است.
وی گفت: تغییر استاندار صرفا تغییر یک نفر نیست، بلکه تغییر زیست بوم کل شهرستان است و تغییرات جدید باید به ارتقای سطح مدیریت در استان منجر شود.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه همه مدیران باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنند، گفت: مسیر مدیران ما باید به سمتی باشد که تحول اساسی که در کشورهای پیشرفته رخ داده در مازندران در حال انجام باشد.
وی ادامه داد: سند برنامه ریزی اقتصادی استان در حال بازنگری است و با جدیت در تلاش هستیم تا با استفاده از نخبگان و فرمانداران اطلاعات همه شهرستان ها را رصد و به روز کنیم و در اختیار استان قرار دهیم.
حسینی پور توجه به گردشگری را یکی از اولویت های مدیران شهرستان های ساحلی برشمرد و گفت: اگر در بحث گردشگری مازندران برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد می توانیم با جذب گردشگر خارجی اقتصاد استان را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه نوروز امسال با گذشت دو سال از اپیدمی تاج، مازندران میزبان مسافران زیادی خواهد بود، افزود: مسئولان باید نوروز را تدارک ببینند و اقدامات مناسبی را برای استقبال از نوروز انجام دهند تا مدت اقامت گردشگران در مازندران افزایش یابد و در نتیجه موجب رونق اقتصادی مردم بومی شود. مردم.
استاندار مازندران به ظرفیت و موقعیت استراتژیک محمودآباد اشاره کرد و گفت: محمودآباد در کریدور مرکز تهران شرق و غرب مازندران قرار دارد و سالانه 30 میلیون گردشگر از این منطقه تردد می کنند. باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه محمودآباد 33 کیلومتر ساحل دارد، افزود: ظرفیت محمودآباد شاخص مثبت توسعه اقتصادی شهرستان است اما با وجود این فرصت ها، محمودآباد در مقاطعی عقب می ماند.
وی گفت: متاسفانه با وجود ساحل عظیم در شهرستان محمودآباد هیچ اقدام مثبتی برای استفاده از آن صورت نگرفته و مردم هیچ درآمدی از ساحل و دریا دریافت نکرده اند.
حسنی پور فراوانی جمعیت در روستاهای محمودآباد را یکی از شاخصه های شهرستان برشمرد و گفت: جمعیت روستایی محمودآباد بیش از جمعیت شهری آن است و این بدان معناست که تیر ما برای توسعه در این شهرستان باید به سمت روستاها و آبادی های منطقه باشد. باید بر اقتصاد مرکزی متمرکز شود.
این کارمند ارشد کشوری در استان ادامه داد: فرماندار جدید باید نگاه ویژه ای به روستاها داشته باشد و از ظرفیت آنها برای رشد و آبادانی شهر استفاده کند.
وی خواستار توجه فرماندار به حوزه گردشگری محمودآباد شد و گفت: این شهرستان بیش از 100 هزار نفر جمعیت ثابت دارد اما با توجه به ارقام گردشگری، بیش از 30 هزار نفر شناور در ایام مختلف سال در محمودآباد اسکان خواهند یافت. توسط سیستم مدیریت.شهر واقع شده است.
استاندار مازندران همچنین به شهرک صنعتی محمودآباد اشاره کرد و گفت: 132 واحد تولیدی صنعتی در حوزه صنعت در شهرستان تاشبندان راه اندازی شده است که متاسفانه از این تعداد تنها 57 واحد صنعتی فعال و مابقی راکد هستند. .
وی افزود: ایجاد واحدهای راکد باید در دستور کار استانداری قرار گیرد تا از طریق حوزه صنعت مشکل بیکاری در شهرستان حل شود.
حسینی پور همچنین خواستار صنعتی شدن کشاورزی محمودآباد شد و گفت: این شهرستان 15 درصد برنج استان را تولید می کند، اما اگر کشاورزی محمودآباد از سنتی به صنعتی تبدیل شود، تولید برنج بیش از دو برابر می شود.
وی همچنین به ظرفیت بالای محمودآباد در تولید گل شاخه بریده اشاره کرد و گفت: علیرغم کسب رتبه اول محمودآباد در تولید گل و گیاهان زینتی از این ظرفیت استفاده نشد، ضمن اینکه برگزاری جشنواره های گل در این شهرستان نه تنها توانست اراده گردشگری منظمی را جذب کند. موجب رونق اقتصادی در منطقه شود.
حسینی پور با اشاره به اینکه مبارزه با فساد، ارتشاء یکی از اقدامات اصلی مدیران اداری است، افزود: این مبارزه باید بدون وقفه و فوری آغاز شود هرچند که در استان آغاز شده و فرمانداران به مبارزه ادامه خواهند داد. «رسانه ها باید مطالبه کنند، زیرا این مطالبه اساس فساد را از بین می برد.
در این مراسم با حضور استاندار مازندران روح اله علیزاده به عنوان سرپرست فرمانداری محمودآباد معرفی شد.
همچنین از زحمات هسرو طالبی در مدت تصدی فرمانداری محمودآباد با اهدای لوح سپاس تقدیر شد. که در

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید