نباید از اقتصاد روستاهای مازندران غافل شد


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840654

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه باید به اقتصاد روستایی توجه جدی شود، گفت: 3 هزار و 600 روستا در مازندران وجود دارد که با توجه به امکانات موجود در روستاها هم اکنون نیاز به بهره برداری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمود حسینی پور امشب در همایش شوراهای عالی مازندران که در محل هیئت رئیسه و همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، اظهار داشت: مروری بر پرونده های گذشته علیرغم خدمات بسیار ارزنده، برخی از آنها وجود دارد. کاستی ها که باید برطرف شوند.
او گفت: “ما در حال رشد و تکامل هستیم و باید تا آنجا که می توانیم عملکرد خود را نقد کنیم و به احتمالات عمیق تر نگاه کنیم.” موفق تر خواهیم بود.
استاندار مازندران با بیان اینکه باید به اقتصاد روستایی توجه جدی شود، تصریح کرد: 3 هزار و 600 روستا در مازندران وجود دارد که با توجه به امکانات موجود در روستاها باید هم اکنون از آن استفاده کرد و با برنامه ریزی و مهاجرت معکوس برای تولید ثروت تلاش کرد. . .
این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به تحول عظیم اقتصادی دولت پرداخت و گفت: با تلاش دولت مردمی و شخص رئیس جمهور و کارشناسان اقتصادی داخلی و خارجی، بزرگترین تحول اقتصادی ایران طی سالیان متمادی بوده است. صورت گرفته است.
حسینی پور تصریح کرد: تاکنون بسیاری از درآمدهای ارزی تنها 5 درصد بوده اما اکنون در اختیار همه قرار گرفته است.
وی در تشریح این توسعه اقتصادی گفت: سال اول سال پایداری اقتصادی و سپس رونق اقتصادی است و همه از آقای رئیسی به خاطر این اقدام شجاعانه تقدیر کردند.
استاندار مازندران همچنین با اشاره به گشایش های اقتصادی استان مازندران، افزود: با تحریم های آمریکا، کشورهای همسایه علاقه مند به استفاده از کریدور شمال به جنوب و انتقال کالا هستند و ایجاد پایگاه ها و اسکله ها برای انتقال نفت یکی از این اقدامات است.
حسینی پور گفت: برای تامین امنیت غذایی استان و کشور هیچ زمین کشاورزی نباید خالی و بایر بماند و در مسیر تولید قرار گیرد تا 25 درصد غذای کشور تامین شود و نقش موثری داشته باشد.
رضا علیهانی معاون عمرانی استانداری مازندران تشکیل شورا را ایده و مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: هدایت و هدایت برنامه، نظارت و کنترل امور اداری، پیگیری برنامه و تسهیل برنامه از جمله اهداف و مسئولیت شوراها
وی گفت: برقراری ارتباط موثر با مدیران شهری و انسانی برای پیگیری مطالبات مردم و رای دهندگان اصل است که البته باید قانون را در اولویت قرار دهند و حاکمیت جهادی داشته باشند.
معاون عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر عدم سیاسی کاری و همفکری و همدلی اعضا و همسویی با ارکان نظام در وظایف شورا، تاکید کرد: شوراها دست موثر دولت در اجرای برنامه ها هستند.
هدپناه رئیس شورای شهر سورک با بیان اینکه یک بانو علاوه بر نماینده همه مردم شهر و منطقه، نماینده بی بدیل زنان و مدافع حقوق زنان است، گفت: 19 زن در شوراهای شهر حضور دارند.
وی افزود: هدف همه اعضای شورا این است که از مردم درخواست کنند و برای آنها تصمیم درست بگیرند.
سرپرست شهرستان سورک با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت شهر سورک، خواستار تشکیل کمیته بانوان در شورای استان شد.
حسن حن زاده، پدر شهید مدافع حرم، یکی از اعضای شورای روستای محمودآباد با انتقاد از انتظار اعضای شورا پشت سر روسای ادارات، نهادها و سازمان ها، گفت: شورا یک نهاد افتخاری است و تصمیم گرفتیم که جان خود را بدهیم و به جان مردم برسیم و آیا ارزش دارد که ساعت ها پشت درها منتظر بمانیم تا مردم کار کنند؟
وی با اشاره به مشکلات کشاورزان شمال افزود: تصمیم اشتباهی در ستاد قاچاق کالا و ارز تصویب شد که کشاورزان باید مجوز تغذیه چاه را از موتور پمپ آب داشته باشند. منطقه حفاظت شده دارای مجوز چون تخصص لازم و کافی را ندارند.
هنساد گفت که در صورت رفع این مشکل، حذف این مصوبه از استان های شمالی (سه استان) ضروری است.
پدر شهید مدافع حرم اسماعیل حن زاده با بیعت با شهیدش با تاکید بر اینکه وی در راه انقلاب و نظام ثابت قدم بوده است، گفت: به دلیل شرایط کنونی هرگز از انقلاب عبور نمی کنم و آماده هستم. برای جهاد و شهادت.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید