برخی تعصبات ملی خود را از دست داده اند/ اتاق فکر دشمن قبل از مرگ دختر جوان ایجاد شده است/ مسئولان نباید از مسئولیت اولیه خود غافل شوند.


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903220

امام جمعه قم گفت: این حوادث ممکن است بیاید و برود، اما این بدان معنا نیست که مسئولان از مسئولیت اولیه خود غفلت کنند، مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند، این افراد می خواهند بگویند ما مشکل داریم، اما ما نادیده می گیریم. هرجا دشمن ایران و انقلاب ما را هدایت کرده آرام نخواهیم نشست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری وی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) . ) درباره تقوا گفت که بهترین بندگان خدا کسی است که آن شخص باشد، باید پارسا و پاک و گمنام و ناشناس باشد و بدترین بندگان خدا بنده ای است که خاک شود.

وی گفت: متقیان خودنمایی نمی کنند، افراد متقی رابطه خود را با خدا حفظ می کنند و منافق نیستند.

امام جمعه قم با اشاره به آثار و پیامدهای گناه گفت: اگر انسان با این آثار آشنا شود دیگر به سمت گناه نمی رود. گناهکاران باید بدانند که هر کس به گناه مبتلا شود، چیز بی ارزشی به دست می آورد که به آن حکومت طاغوت و شیطان و حکم ترک الله می گویند.

وی افزود: گناه شرم و حیا را از انسان می گیرد، هر چه دامنه گناه بیشتر باشد سهم بی حیا و استفاده از الفاظ درشت نیز بیشتر می شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: در اغتشاشات اخیر یکی از مشکلاتی که کاشته شد این بود که هر چه به ذهنتان می رسد بگویید چون طرف مقابل خجالتی است.

وی در ادامه افزود: همزمان با میلاد پیامبر(ص) اقدامات گسترده ای صورت گرفت که یکی از آنها این بود که ایوان کاخ مدائن معروف به طاق قصری شکافته شد و 14 کنگره آن فروریخت.

کارشناس رهبری افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پیامبر بود و زمانی که با ایشان بدرفتاری می شد برای مردم دعا می کرد و جاهلان آن زمان را آگاه می کرد و اسلام را معرفی می کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) الگو هستند و یکی از ویژگی های ایشان این بود که به فکر مردم بود و سعی می کرد مردم و شادی آنها را آگاه کند و در نهایت مردم عاشق پیامبر(ص) شدند. ) که امروز میلیون ها و میلیون ها مسلمان در سراسر جهان داریم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی های امام صادق (ع) گفت: ایشان رئیس مکتب تشیع هستند و در خصوص ویژگی های شیعه می فرمایند، شیعه کسی است که از ما پیروی کند و در دل و زبان با ما یکی باشد. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: منظور از وحدت این نیست که شیعه سنی شود یا برعکس، امت اسلامی با دنیای استکبار مواجه است، آنها به دلیل تفرقه موجود تنها مانده اند. در جهان اسلام

امام جمعه قم گفت: برگزاری این جلسات که در حوزه وحدت برگزار می شود نباید تنها در حد یک بیانیه ختم شود و باید بیداری و بصیرت افزایی در جهان اسلام باشد.

وی به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) کریمه اهل بیت (علیه السلام) به قم اشاره کرد و گفت: مردم قم باید به این امر افتخار کنند و ویژگی های آنها به قدری زیاد است که در این زمینه آمده است. حدیث است که اگر می خواهید به زیارت حضرت زهرا(س) بروید، به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم بروید.

حسینی بوشهری با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: این اغتشاشات نقشه و طرح دشمن بود، قبل از اینکه موضوع کشته شدن دختر جوان را مطرح کنیم باید بگوییم که نقشه ها و نقشه ها قبل از این حادثه بوده و دنبال می کردند. بهانه ای برای دنبال کردن برنامه هایت..

وی گفت: نباید بگوییم مرگ این دختر جوان دلیل این اقداماتی است که برخی عجولانه انجام داده اند، کشورهای اروپایی با ما پای میز مذاکره بر سر برجام نشسته اند و در کنار آن نشسته اند. میز براندازی.”

امام جمعه قم افزود: برخی تعصبات ملی خود را از دست داده اند و این اتفاقی است که در هر جایی ممکن است رخ دهد. عاقلان می گویند این حادثه اتفاق افتاده است و اجازه بدهند اول تحقیق به ثمر بنشیند.»

وی گفت: این انقلاب همچنان در معرض آزمون های بزرگ تری قرار خواهد گرفت، اما شما مردمی که تاکنون پشت این انقلاب ایستاده اید با موضع گیری محکم تری این راه را ادامه خواهید داد.

حسینی بوشهری خطاب به مسئولان گفت: این حوادث ممکن است بیاید و برود، اما این بدان معنا نیست که او باید از مسئولیت اولیه خود غافل شود تا مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد، رضایت این افراد در این امر نقش اساسی دارد. انقلاب، اینها می خواهند بگویند ما مشکل داریم، اما ما آن را ساده می گیریم، هرجا دشمن ایران و انقلاب ما را هدایت کند، آرام نمی گیریم.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید