ایجاد یک اتاق فکر برای توضیح طرح حمایت از مصرف کننده نیاز است.


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834501

حجت الاسلام محمدعلی لیالی گفت: ضرورت تشکیل شورای شهر اندیشه ورز برای تبیین طرح حمایت از کاربران فضای مجازی یک ضرورت مسلم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی لیالی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: لزوم تشکیل اتاق فکر برای تبیین طرح حمایت از کاربران فضای مجازی غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی هنوز تصویب و ابلاغ نشده است تا شاهد اقبال یا احترام مردم به آن باشیم.

حجت الاسلام لیالی افزود: اینکه می گویند مردم بدشانسی می کنند، فقط پیشگویی برای آیندگان است. فقدان شانس برای برخی افراد ممکن است، اما با متقاعدسازی خوب افراد می توانند خوش شانس باشند.

این مدرس دانشگاه گفت: پیشنهاد من ایجاد اتاق فکری است که مبانی این طرح را تبیین کند و رویکردها و استدلال های موافقان و مخالفان مردم را منعکس کند و پس از اجرا و بازخورد طرح، ملاحظات لازم باشد. برای بهبود آن اعمال می شود.”

وی گفت: همچنین بهتر است ابتدا این طرح به صورت پایلوت در جغرافیای کوچکتر و محدودتر اجرا و ارزیابی شود و در ویرایش های بعدی نقاط ضعف آن برطرف و در سطح بالاتری اجرا شود.

حجت الاسلام لیالی ادامه داد: حرف آخر این است که اجرای چنین طرحی بدون تصویب و اجرای الگوی ایرانی اسلامی، سند پیشرفت، سند ملی اطلاعات و ارتباطات میسر نخواهد بود.

این سخنران در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که زیرساخت های جایگزین مانند شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات و موتور جستجوی ملی، امنیت اطلاعات مصرف کننده و اینترنت رایگان یا ارزان فراهم نشود، جامعه به خوبی با این طرح ارتباط برقرار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید