ایجاد اتاق فکر برای آینده استان در زمینه فعالیت های بیرونی


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911280

وزیر امور خارجه گفت: برای بهبود روابط خارجی باید از ظرفیت افراد شایسته و نخبه در هر استان مانند شخصیت های علمی و دانشگاهی، فرهیختگان، خبرنگاران، فعالان برجسته اقتصادی و تجاری و با تشکیل اعتماد مغزی استفاده شود. برای آینده استان در ابعاد حوزه فعالیت های خارجی برنامه ریزی شده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با حضور در این نشست بر اهمیت فعالیت دستگاه های استانی در کمک به وزارت امور خارجه در انجام وظایف خود در سراسر کشور تاکید و توصیه های لازم را ارائه کرد.

رئیس دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: برای ارتقای روابط خارجی باید از ظرفیت افراد شایسته و نخبه در هر زمینه مانند شخصیت های علمی و دانشگاهی، فرهیختگان، خبرنگاران، چهره های برجسته اقتصادی و تجاری استفاده کرد و با تشکیل تفکر. تانک برای آینده استان در ابعاد فعالیت های خارجی برنامه ریزی کرد.

امیر عبدالخیان همچنین بر لزوم توجه ویژه به استان های مرزی تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار می رود استان های مرزی با استان های خارجی همسایه خود در بالاترین و قوی ترین سطح روابط تجاری داشته باشند و باید در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام شود.

توجه ویژه به مناطق آزاد اقتصادی، لزوم ارتباط موثر با سایر نهادها و سازمان های این حوزه از دیگر محورهای سخنان وزیر امور خارجه در اجلاس سران وزارت امور خارجه در کشور است. توجه به نتیجه‌محور بودن طرح‌ها و برنامه‌ها و سیستماتیک بودن فرآیند اطلاع‌رسانی، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان‌ها در سطح بین‌المللی بود.

روسای دفاتر استانی وزارت امور خارجه نیز در این نشست به بیان سوالات، مشکلات، فرصت ها و برنامه های خود از جمله تامین زیرساخت ها برای فعالیت در برخی استان ها و هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای پیشبرد امور پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید