هیئات مذهبی نباید از نقش آموزشی و تبیینی خود غافل شوند


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885319

حجت الاسلام سید مهدی خضری با بیان اینکه هیئات مذهبی و مداحان اثری تربیتی و تبیینی دارند، اظهار داشت: دهه محرم فرصتی برای رشد ماست و امروز باید در مقابل این هجمه های شیطانی که خانواده را هدف گرفته است، نماز خانه را گسترش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; حجت الاسلام سید مهدی خضری در همایش مدیران و مداحان هیئات مذهبی قزوین که شب گذشته در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به روز مبخله گفت: با توجه به اینکه روز مبخله مصادف با فرا رسیدن ماه محرم است. معمولاً چون اکثر شهرها و استانها در تلاش برای آماده شدن برای دهه اول محرم هستند، کمتر به موضوع مباهله می پردازند، در حالی که امیرالمومنین (ع) مایلند این موضوع را یادآوری کنند.

وی حمایت از امام حسین (ع) را مورد توجه یارانش عنوان کرد و افزود: در کتاب زیارت علمدار کربلا و مسلم بن عقیل آمده است که در روز قیامت شهادت می دهیم که شما جهاد کردید و با تمام وجود در خدمت حمایت از امام (ع) بودید.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که مقام معظم رهبری دستور جهاد داده اند و فرموده اند جهاد تبیین واجب است و کمیته ها باید به عنوان محور جهاد و مبارزه این امر را گسترش دهند.

خضری بیان کرد: امروز باید دهه اول محرم را بهترین فرصت برای جهاد بدانیم و تمام توان خود را صرف حمایت از مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام زمان (عج) کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام کمیته ها، جلسات و اقامه نماز می توانند حمایت خود را برای کمک به فرمان مقام معظم رهبری و ورود به این وادی گسترش دهند.

هیئت ها باید برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری بسیج شوند

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز هیئت ها باید موضع خود را در خصوص حمایت از فرمایش مقام معظم رهبری بفهمند و ببینند از زمانی که حضرت آقا دستور جهاد دادند چه فعالیت هایی انجام می دهند؟

خضری گفت: همه دستگاه ها باید در اجرای این وظیفه فعال باشند. ممکن است در عاشورا خیلی ها با امام حسین (ع) بودند و گریه می کردند، اما چند نفر در میدان جنگ حضور داشتند؟

وی تصریح کرد: کمیته های فعالی هستند که به محتوای منبر نیز ورود می کنند; بحث های جمعی بین سخنران، رهبر و مداحی هیئت ها باید هماهنگ و همراه با محتوای خاص باشد.


موضوع و محتوای منبرهای هیئت ها باید مطابق با جهاد تبیین شود

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در تبیین جهاد موضوع و محتوای منبرهای هیئت ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد و بحث های جمعی مداح، سخنران، مدیران و مداحان هیئت ها باید در دستور کار قرار گیرد. برگزار شود. به ترتیب معین و بر اساس همان محتوا.

هزاری افزود: برخی کمیته ها با معرفی موضوعی خاص بین سخنران، مدا و محیط مدا، هماهنگی و نظم ایجاد می کنند.

وی در خصوص خواندن روضه و مدیحه سرایی در مجالس عزاداری ادامه داد: مقام معظم رهبری بر تکرار آیات و مداحی در جمع مداحان به دفعات تاکید کردند و این عمل نباید یک طرفه باشد زیرا سرودی که 10 شب به صورت علنی تکرار شود، یک مداحی است. اثر تربیتی و تبیینی است و حتی مقام معظم رهبری فرمودند گاهی اوقات تأثیر این عمل بیش از سه ساعت در منبر است.

امام جماعت موقت قزوین اذعان داشت: در قدیم نوجوانان و دانش آموزان با حداقل امکانات کمیته هایی تشکیل می دادند و اکنون که دانش آموزان در اوقات فراغت خود هستند می توان از ظرفیت حضور آنان استفاده کرد.

حضری در آخر گفت; دهه محرم فرصتی برای رشد ماست و امروز باید در مقابل این هجمه های شیطانی به خانواده دعای خانگی خود را بخوانیم.


عملیات محرم با محوریت امید آفرینی دنبال می شود

در ادامه مراسم حجت الاسلام یوسف پورارین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیینی گفت: جهاد تبیینی امری است که بر همه ما واجب است و امسال عملیات محرم را با محوریت دنبال می کنیم. در ایجاد امید

وی افزود: دشمن با فضای رسانه ای سنگینی که ایجاد کرده است، مستاصل از سرخوردگی و دلسردی مردم از نظام و انقلاب است و به نظر می رسد با تمرکز بر امید آفرینی بتوانیم این نقشه های دشمن را خنثی کنیم. “

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید میدان تبیین جهاد را بشناسیم چرا که اکنون دشمن در صدد است تا مردم را ناامید کند، لذا ایجاد امید یکی از موارد مهم است. و محورهای کلیدی که در دستور کار ستاد محرم قرار دارد که امیدواریم با همکاری هیئت مدیره، مداحان اهل بیت، گروه های مردمی بتوانیم کار خود را با این سخنرانی آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید