هیئات مذهبی همواره در فرهنگ سازی برای تبیین حماسه عاشورا/ کرمانشاه پیشتاز بوده اند. دو دانگ و چهار دانگ


ساعت: 08:02
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888137

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: هیئات مذهبی همواره در فرهنگ سازی برای تبیین حماسه عاشورا پیشتاز بوده اند و امروز نیز با تمام توان در حال تلاش هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: امروزه هیئات مذهبی در ترویج فرهنگ حسینی نقش اساسی دارند و عموماً به احیای شعائر دینی و عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) می پردازند.

وی افزود: امروز هیئات مذهبی پرچمدار معارف حسینی در کشور هستند و استان کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: استان کرمانشاه دروازه عتبات عالیات است و هیئات مذهبی از قدیم الایام در این استان نقش آفرینی کرده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه از قدیم الایام به دو دانگ و چهار دانگ معروف است، به این معنا که دو دانگ متعلق به مردم کرمانشاه و چهار دانگ دیگر متعلق به حضرت سیدالشهدا (ع) است. صلی الله علیه و آله) که از حضور هیئت ها ناشی می شود، دینی است

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: امروز هم مردم مومن و متدین استان کرمانشاه در ترویج شعائر دینی و احیای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) نقش اساسی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی افزود: حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) نشان از عشق و علاقه فراوان آنان به امام حسین(ع) دارد.

حجت الاسلام حسینی قیاء تصریح کرد: هیئات مذهبی همواره در فرهنگ سازی برای تبیین حماسه عاشورا پیشتاز بوده اند و امروز نیز با تمام توان به میدان آمده اند و از پرچمداران مبارزه با انحرافات بوده اند. و احکام نیکو و دفع بدی ها و احیای ارزش ها.

وی افزود: مراجع همواره در صحنه بوده و از بلندگوهای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) محسوب می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید