جلسات شورای فرهنگ عمومی باید منظم و هدفمند باشد/ هیئات مذهبی به رعایت حقوق شهروندی توجه کنند.

و افزود: حکایت برداشت ما از کیفیت حوزه های فرهنگی در کشور حکایت معروفی است که در تاریکی می ماند و به نظر می رسد در حوزه فرهنگ باید نگاه ها عمیق تر باشد. هر چند در این زمینه پرسش های بسیاری مطرح شده است، ولی مقام معظم رهبری بار دیگر این دیدگاه ها را از وقایع به عنوان شمعی روشن بیان کرده اند.

استاندار قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری به صراحت در مورد حجاب توضیح و تاکید مجدد کردند که باید با هوشیاری، منطقی و به دور از احساسات غیرضروری به این مسائل برخورد کرد و منطق استعماری غرب را با دلایل روشن مطرح و تبیین کرد.

علایی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند تفاوت گفتار و رفتار ما انسان را به لجبازی می کشاند و باید متولیان تأثیرگذار در جامعه باشیم. بیایید مسیرهای خود را با این علائم مشخص کنیم.

ما افترا را جدی خواهیم گرفت

وی بیان کرد: در استان قزوین با توجه به نگرانی هایی که برخی از افراد نسبت به مسائل فرهنگی داشتند و اقدامات تصمیم گیران متولی امر، تصمیم گرفتیم با جدیت و برخورد قاطع با زنا برخورد کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: ما وارد این عرصه خواهیم شد و هیچکس حق ندارد با تعبیر مقام معظم رهبری مسائل نفوذی را مطرح کند که در قالب فحاشی منجر به هتک حرمت زن شود.

علایی اذعان داشت: قاطعانه اعلام می کنیم که با معضل رفتارهای ناپسند و برنامه ریزی شده عده ای که برای آسیب رساندن به ویژگی های دینی و فرهنگی ما طراحی شده است قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اکنون نهادهای متولی نیز در این زمینه مسئولیت پذیرفته و اقداماتی انجام داده اند که تا زمانی که نتیجه را نبینیم ادامه خواهد داشت.

استاندار قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد باید در قالب جهاد در امور نرم فرهنگی تبیین شود که در استان قزوین نیز در این راستا برنامه ریزی می شود.

علایی گفت: از دبیر شورای کل فرهنگی استان می خواهیم که جلسات این شورا از این پس سازماندهی شده و هدفمند باشد تا مشخص شود به چه منظوری و به دنبال چه هستیم.

هیئت های مذهبی باید بر اساس حقوق مردم کار کنند

وی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در ابعاد مختلف در آستانه ماه محرم انجام شده است، اما موضوع رعایت حقوق مردم در عزاداری ها باید مورد توجه قرار گیرد و مسیرهای تردد مردم بدون دلیل و بی نیاز یا قوی مسدود نشود. از صداهای تکیه و هیئت و مساجد خارج از ساعت کاری استفاده نشود عرف منطقی آن مردم را آزار می دهد.

استاندار قزوین بیان کرد: برای انجام توصیه ها نباید مردم را متضرر کنیم زیرا این رفتارها نتیجه معکوس خواهد داشت و در این راستا پلیس باید به این معضل توجه کند.

علایی افزود: جلساتی برای آگاهی بخشی، امید آفرینی در هیئت ها و ارتقای سطح عزاداری ها برگزار شده و برنامه ریزی هایی در دست اقدام است تا این مقوله فرهنگی تاثیر لازم را در استان داشته باشد.

وی در پایان گفت: فعلا روال استان قزوین به این صورت خواهد بود و ما نباید با زبان و قلم وضعیت فرهنگی خود را زیر سوال ببریم و در مورد دارایی هایمان که دارای ملی، مذهبی، هنری و ارتباطات فرهنگی در جامعه ما.به ارزش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید