هیئات مذهبی باید با تبیین، مروج روحیه امید و جهاد باشند


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885322

محمدمهدی علایی گفت: رسالت همه ما به عنوان خادم، عاشق و هیئت، تبیین و روشنگری است و این امر در سایه نظام حسینی بهتر جلوه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; گردهمایی مدیران و مداحان هیئت های مذهبی قزوین شب گذشته به مناسبت سالروز شهادت میثم تمار در محل سالن اجتماعات سردار سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمع کثیری از بزرگان و روسای هیئت های مذهبی برگزار شد، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با اشاره به سیره دینی و حسینی استان قزوین اظهار داشت: رهبر انقلاب به تبیین این امر پرداختند. مسئله جهاد در هیئت ها که نشان از جایگاه ایشان است. این جامعه با برکت است زیرا هیئت ها بیشترین مخاطبان و تأثیرگذارترین و پربرکت ترین جوامع را دارند.

وی ادامه داد: رسالتی که همه ما به عنوان خادمان و عاشق و هیئت داریم تبیین و روشنگری است که در سایه شور و نظام حسینی بهتر متجلی می شود.

علایی خاطرنشان کرد: تعبیر امام راحل (ره) از محرم و صفر به زنده نگه داشتن اسلام نشان از نقش تبیینی و معرفتی نهاد اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: هر یک از شما به عنوان مداح، خطیب، مدیر هیئت و در هر سمتی در مراسم و مجالس مذهبی با بیان ارتباط قیام امام حسین (ع) با انقلاب اسلامی ایران تلاش کنید. تا با تبیین مشکلات و حفظ روحیه امید در بین مردم به آرمان ها و ارزش های اسلامی پی ببرید.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که در حوزه تبیین نباید از آن غافل شد، تسلط و آگاهی، دانش و منطق گفتمانی است.

علایی با اشاره به موانع فراوانی که دشمنان بر سر راه ایران اسلامی قرار داده اند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی یکی از حربه های دشمنان حمله به روحیه امید مردم است و لازم است مراجع دینی در بحث ایجاد امید اقدام کنند.

وی ادامه داد: با اتکا به توانمندی ها و داشته های خود و اعلام شرایط پیش رو باید در حوزه امید آفرینی فعالیت کرد و نباید اجازه داد کاستی ها بر آن توانایی ها سایه افکند.

استاندار قزوین تصریح کرد: این شعار نیست چرا که در چند ماه اخیر با حضور مسئولان کشورهای همسایه و ایجاد ظرفیت های اقتصادی و سیاسی در کشور مواجه هستیم که آینده روشن و اقتدار کشور را نشان خواهد داد. جمهوری اسلامی

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه باید ظرفیت ایجاد امید در بین مردم را ابراز کنیم، گفت: نتایج عزاداری و سخنرانی در هیئت باعث ارتقای درک اهداف قیام امام (ع) می شود. ) و نقش جمهوری اسلامی در تحقق این اهداف تا انشاالله پرچم آن در عصر ظهور به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) سپرده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید