فرماندهی مغرور که جز خدا چیزی ندید و جز رضای او کاری نکرد / شهید حجازی خلاصه ای از شخصیت یک مجاهد بسم الله بود.


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821989

این روزها سالگرد شهادت سردار سرلشکر سید محمد حجازی است، سردار سرافرازی که جز خدا چیزی ندید و جز برای رضای خود کار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ نگاهی به تقویم این روزها یادآور سالگرد عروج و شهادت مردی است که جز خدا چیزی ندید و فقط برای رضای او کار کرد. مردی که به معنای واقعی کلمه حافظ و یار و یاور مسلمانان جنوب لبنان و سوریه و جبهه اسلامی مقاومت جهان برای ترویج کلمه حق و مبارزه با صهیونیسم بود. فرماندهی که می خواست بیشتر کار کند اما کمتر دیده شود.

مردی که فرماندهی و اقتدار بالای او نشان از خرد عمیق و هوش سرشار او داشت. او در طول زندگی خود به عهد و پیمانی که با امام راحل و همرزمان شهیدش برای از بین بردن اسرائیل و آثار گرانبها بست، وفادار ماند. از نخستین روزهای دوران هشت سال دفاع مقدس با مسئولیت اعزام نیرو به اهواز تا ده سال فرماندهی درخشان در بسیج مستضعفین و سپس پیوستن به سپاه قدس و همراهی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی معتقد بود. که بازنشستگی پایان مأموریت بود. او بسیجی نیست، پس تا پایان عمر پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام و رهبری بود. من حسین (ع) را دارم. ) که از همان ابتدای تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 به عضویت این نهاد مقدس انقلابی درآمد، پس از ناآرامی های غرب کشور به مناطق کردستان و آذربایجان رفت.

سردار حجازی که در سال 1335 در یکی از خانواده های اصیل، مذهبی و انقلابی منطقه شهیدپرور و قهرمان اصفهان به دنیا آمد، از سال 1376 تا 1386 فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود و از سال 1386 تا 1387 معاون هماهنگ کننده انقلاب اسلامی بود. پاسدار و از سال 1387 تا 1388 جانشین فرمانده کل سپاه بود.


2cf89c84 1fde 4c29 a5e5 41bbcc882f8f خبر خاکستری

شهيد حجازي تحصيلات متوسطه خود را در اصفهان به پايان رساند و دانشجوي مؤسسه صنعتي گروه مكانيك دانشگاه اصفهان است كه مبارزات انقلابي و سياسي در كشور در اوج خود قرار دارد. با تکثیر اعلامیه های امام، با گروهی که شهید عبدالله میثمی از اعضای آن بودند، همکاری می کرد. وقتی ساواک آنها را دستگیر کرد، سید احمد کار را به دست گرفت و سید محمد از دانشگاه اصفهان اخراج شد و چهار ماه در زندان ساواک به سر برد.

شهید حجازی پس از آزادی از زندان به مدرسه هاکانی کوم رفت که دکتر آیت الله بهشتی در آنجا مدیر مدرسه بود. می خواست طلبه شود اما مدیر مدرسه معتقد بود بچه ها هم باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و هم حوزوی، سه روز در دانشگاه اصفهان اقتصاد خواند.

سرلشکر شهید حجازی دارای مدرک مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) است. درخشان عقب مانده است.


* نقش همیشگی در جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان به جبهه

این رهبر وارسته، انقلابی و ولایی از فرماندهان و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس بود که نقش ویژه و ماندگاری در جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق با گنهکاران و علیه بعثه صدام داشت. . ارتش آتیست و مزدوران استکبار جهان در جنگ تحمیلی بازی می کند.

سردار شهید حجازی عزیز پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت های خطیر و مهمی از جمله فرماندهی 10 ساله نیروی مقاومت بسیج، رئیس ستاد مشترک سپاه را بر عهده گرفت. جانشین فرمانده کل قوا و معاون استاندارد، نگهداری و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد.


9bea83de 24f4 48d6 9fc5 ffdc640f73c3 خبر خاکستری

وی در دوران هشت سال دفاع مقدس علاوه بر مسئولیت قرارگاه سپاه ناحیه دو کشور، فرمانده ناحیه چهار، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه های مرکزی و غرب و جانشین فرماندهی سپاه بود. قدس پس از پایان جنگ به سمت معاون هماهنگ کننده و معاون ستاد نیروی مقاومت بسیج منصوب شد و از سال 1376 تا 1386 با حکم رهبر معظم انقلاب مسئولیت نیروی مقاومت بسیج و سپس از سال 1386 تا 1387 را بر عهده داشت. از سال 1387 تا 1388 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

این شهید والامقام در تیرماه 1387 به عنوان «وارث کمپ سارولا(ع)» معرفی شد و یک سال بعد از سال 1388 تا 1393 به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده گرفت. پشتیبانی و تحقیقات صنعتی. در پی شهادت سردار سلیمانی در دی ماه 1388 به سمت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.


* سازماندهی بسیج سر طلایی سوابق شهید حجازی

شهید سرلشکر حجازی با سازماندهی بسیج، سر زرینی را در خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت کرد، جانشین فرماندهی سپاه قدس در بسیج، باقیات و شایستگی ها را در آخرت برای خود ثبت کرد.


9fd1f468 9b37 4d24 ab98 d5b27bf011fd خبر خاکستری


* عناوین خدمت شهید حجازی; هشت سال حضور در جبهه مقاومت

شهید سرلشکر حجازی در ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه، معاون پشتیبانی و تدارکات نیروهای مسلح و حضور در جبهه مقاومت دژ حق علیه باطل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد. در دفاع از اسلام، حرم معصومین (ع) و حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتری مرزهای میهن اسلامی و میراث هشت ساله سردار دلا، مرحوم سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با … سینه یک شهید

سرلشکر شهید حجازی در طول خدمت خود در جبهه مقاومت در عرصه های مختلف یکی از گزینه های ترور توده سران مزدور، وحشی و جنایتکار رژیم صهیونیستی بود که تکان خواهد خورد و ادامه خواهد داد.

او در جای جای این سرزمین خطی زیبا از آثار جاودانه خلق کرده است و جایگزینی چنین قهرمانانی بسیار دشوار به نظر می رسد و انقلابی شکوهمند به وسعت انقلاب اسلامی و جنگ جهانی باید صحنه مقاومت از غرب تا شرق جهان را رقم بزند. باید جهان اسلام در مقابل استکبار سازماندهی شود و در دل همه این نبردهای بزرگ مردی ساخته شود تا سید محمد حجازی از آن خارج شود.


f2e21cb1 5eb3 4ab7 b9a3 8679c49c226f خبر خاکستری


* سردار حجازی خلاصه ای از شخصیت یک مجاهد بسم الله

سرلشکر حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شامگاه یکشنبه 29 فروردین 1400 بر اثر بیماری قلبی و عوارض شیمیایی به جا مانده از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در پیامی به مناسبت شهادت سردار حجازی گفتند: زندگی مجاهدان، اندیشه ای پویا، قلبی سرشار از ایمان راستین و سرشار از انگیزه و اراده و پر توان در خدمت به اسلام و انقلاب، خلاصه ای از شخصیت این مجاهدان بسم الله است. او در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت های بزرگ و تاثیرگذاری را انجام داد و در همه آنها سربلند و موفق بود. غیبت او واقعا جای تاسف دارد.


7fa853c5 5630 4b1f a8da 5a278f4c05a6 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید