فرمانده ناوگان سپاه: تاکنون 9 شهید در نبرد مستقیم با آمریکایی ها تقدیم کرده ایم.

فرمانده ناوگان سپاه: تاکنون 9 شهید در نبرد مستقیم با آمریکایی ها تقدیم کرده ایم.

روز جدید سردار تنگسیری گفت: ما در ناوگان سپاه در نبرد مستقیم با آمریکایی ها برای دفاع از خاک کشور عزیزمان در خلیج فارس 9 شهید تقدیم می کنیم. البته در درگیری هایی که با آمریکایی ها داشتیم برخی از آنها تاکنون رسانه ای نشده است. برای 9 شهیدی که در نبرد مستقیم با آمریکایی ها تقدیم کردند، به لطف خداوند متعال 9 سیلی به یاد ماندنی به آنها زدیم و امروز به حاکمیت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی پی بردند.

سردار تنگسیری گفت: در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس تعداد شهدای ناوگان سپاه را به آمریکایی ها زدیم، هرچند خبری از درگیری های فراوان ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس منتشر نشد. “

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در هفتمین اجلاس کنگره ملی بسیج دانش آموزی که در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، گفت: جوانان باید اهمیت خلیج فارس را بشناسند و آن را بدانند. کشور ما منابع و ظرفیت های مهمی دارد. فارسی است و اهمیت جغرافیایی بسیار بالایی دارد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: البته این اهمیت باعث شده تا آمریکایی ها به منابع عظیم این منطقه طمع کنند و همواره با هزینه و مشقت فراوان به خلیج فارس بیایند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوگان سپاه از بدو تاسیس تاکنون توانسته است با همکاری یکدیگر از منابع و منافع جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان حفاظت کند.

سردار تنگسیری افزود: ما در ناوگان سپاه در نبرد مستقیم با آمریکایی ها برای دفاع از خاک کشور عزیزمان در خلیج فارس 9 شهید تقدیم کردیم. البته در درگیری هایی که با آمریکایی ها داشتیم برخی از آنها تاکنون رسانه ای نشده است. برای 9 شهیدی که در نبرد مستقیم با آمریکایی ها تقدیم کردند، به لطف خداوند متعال 9 سیلی به یاد ماندنی به آنها زدیم و امروز به حاکمیت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی پی بردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین سواحل را در جنوب کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان دارد، افزود: امروز تمامی شناورهایی که وارد خلیج فارس می شوند تنگه هرمز با ورود و خروج با «کنترل دریا» کنترل می شود و اولین جزیره در ورودی تنگه هرمز جزیره لارک است و وقتی وارد اعماق خلیج فارس می شویم، سه جزیره استراتژیک بوموس را داریم. تنب و تنب کوچک، پس وقتی هر کشتی وارد خلیج فارس می شود باید از جلوی این جزایر کشورمان عبور کند. البته هیچ یک از کشتی های کشور متجاوز و متحدان خالی آن از منطقه مذکور عبور نمی کنند. و به محض ورود از آبراه های بین المللی عبور می کنند و وارد آب های ما نمی شوند.

فرمانده ناوگان سپاه گفت: در هشت سال دفاع مقدس که عراق از همه تجهیزات و کمک هایی که می توانست به ایران بدهد ناامید شد، آمریکایی ها در سال 1366 برای حمایت از ارتش صدام با ایران درگیر شدند و تبدیل به خلیج فارس شدند.

وی افزود: هواپیمای عراقی در دوران دفاع مقدس با ناو آمریکایی استارک در تماس بود و با استفاده از آن ناو بررسی می کرد که آیا منطقه منطقه «تمیز است» یا کشتی از ایران در منطقه وجود دارد یا خیر. اما یک هواپیمای عراقی به طور تصادفی با کشتی برخورد کرد و 11 خدمه آن کشته شدند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس از موشک های قدیمی HVT چین استفاده کرد و با استفاده از آن موشک هایی که عراقی ها هم داشتند، اولین سیلی ایران به نفتکش سنگری آمریکا و سپس حمله به ناوهای CORCT، ساموئل بریجتون زده شد. و انهدام یک فروند بالگرد مهدوی و یک فروند هلیکوپتر دیگر در جزیره بوموسی، دستگیری چهار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا با دو خدمه کویتی و آخرین مورد، اصابت مجدد نفتکش در ماه جاری توسط ایران و آمریکایی ها علیرغم همه تلاش ها موفق به انجام این کار نشدند. .

دیدگاهتان را بنویسید