فروش بلیط اتوبوس برای واکسینه شدگان ممنوع است

وی افزود: در حال حاضر مسافرانی که می خواهند از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند، هنگام تهیه بلیت، کارت واکسیناسیون ۷۲ ساعته یا PCR منفی را الزامی می کنند.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه فروش بلیت خارج از پایانه ممنوع است، گفت: به غیر از واکسینه شده و یا منفی 72 بلیت اتوبوس صادر نمی شود. ساعت تست PCR

وی بیان کرد: با توجه به سختگیری در تهیه بلیط و جابجایی مسافران، تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در سال های 1399 و 1400 نسبت به سال 1398 که تاج نداشت، بین 40 تا 50 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تعداد سرویس های بین شهری ثابت مانده است.

باقرجوان در خصوص تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای نوروزی گفت: با توجه به افزایش امیکرون ها هنوز مشخص نیست این سفرها ادامه داشته باشد یا خیر. برای ما مهم است که رعایت پروتکل های بهداشتی را در اتوبوس ها و سایر ناوگان حمل و نقل تقویت کنیم تا گسترش تاج را کاهش دهیم.

به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بر اساس آمارهای رسمی هیچ مورد فوتی به دلیل تاج ناشی از گسترش حمل و نقل جاده ای ثبت نشده است.

باقرجوان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس های درون شهری 80 درصد ظرفیت است، تاکید کرد: اگر رانندگان در وسط جاده مسافربری تردد کنند، تعداد مسافران بین شهری باید از 80 درصد ظرفیت اتوبوس بیشتر نباشد. این موضوع را به شرکت های حمل و نقل اعلام کرده ایم و اجرای آن بر عهده شرکت هاست. رانندگان اتوبوس نیز باید از مسافران جاده کارت واکسیناسیون منفی یا آزمایش PCR را درخواست کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال های 1399 و 1400 بالغ بر 12 هزار و 600 مورد تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی داشته ایم که در حال حاضر 2000 مورد تخلف رانندگان اتوبوس و ناوگان جاده ای در حوزه طوا در حال انجام است. .

دیدگاهتان را بنویسید