فروش سلاح به عربستان سعودی غیرقابل قبول است

این نماینده مجلس آمریکا افزود: اگر واقعاً به اولویت حقوق بشر در سیاست خارجی خود اعتقاد داشته باشیم، ناقضان حقوق بشر را مسلح نمی کنیم. این هفته روی قانونی کار می کنیم تا این فروش را متوقف کنیم.

وزارت امور خارجه اخیرا حمایت خود را از فروش 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا به عربستان سعودی اعلام کرد و مدعی شد این موشک ها برای محافظت از حملات پهپادی فرامرزی که پرسنل سعودی و آمریکایی را تهدید می کند به عربستان سعودی فروخته شده است. کمک می کند.
وزارت امور خارجه نیز تصمیم خود را به کنگره اعلام کرد.

کنگره ممکن است با فروش این موشک های Ration ion AIM-120C مخالفت کند.

به گزارش بلومبرگ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که دولت بایدن در تلاش است تا به عربستان سعودی برای تکمیل تجهیزات موشکی کمک کند.

استفاده از موشک های آمریکایی برای هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی در یمن توسط جنگنده های سعودی انتقاد و نگرانی بسیاری را از سوی قانونگذاران و مدافعان حقوق بشر به دنبال داشته است.

در آوریل 1994، عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور غربی و عربی با کمک آمریکا به بهانه آوردن عبدالمنصور هادی، رئیس جمهور مخلوع فراری، تهاجم گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. بازگشت به قدرت . .

این تجاوز تاکنون هزاران یمنی را کشته است و به گفته سازمان ملل، قحطی این کشور به بزرگترین فاجعه انسانی جهان تبدیل شده است.

یونیسف تخمین می زند که از هر چهار کودک، حدود 11 میلیون نفر در یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، در حالی که 400000 کودک به شدت دچار سوء تغذیه هستند و دو میلیون کودک به مدرسه نمی روند.

تصمیم برای فروش این موشک به عربستان پس از بدتر شدن روابط آمریکا و عربستان پس از ترور جمال حشقچی روزنامه نگار سعودی صورت گرفت. این ترور روابط آمریکا با عربستان سعودی و ولیعهد محمد بن سلمان در واشنگتن را زیر سوال برد.

قرارداد فروش موشک به عربستان سعودی نیز زمانی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است تا عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت را متقاعد کند که تولید خود را در بحبوحه افزایش قیمت‌های جهانی انرژی افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید