فروش 500 میلیارد تنی کالا در دو ماه گذشته / حراج فرش هفته آینده

ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793769

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال خودی از فروش 500 میلیارد تن کالای خودی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: از هفته آینده حراج فرش های خود را در تهران برگزار می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمجید اجتهادی به مناسبت مهلت سه ماهه رئیس جمهور برای کاهش سپرده گذاری کالا در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال، گفت: این سازمان برای دستیابی به اهداف خود نیازمند اقدامات متعددی است که از جمله آنها می توان به این موضوع اشاره کرد. کاهش سپرده کالا». یکی از موضوعات مربوط به اصلاح ساختار، تشکیلات و ستاد است که پیشنهاد آن به تایید و امضای وزیر اقتصاد رسیده و پرونده در سازمان اداری و کار کشور در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: ساختار سازمان در استان ها به صورت مدیریتی اداره می شود و برخی از استان ها مانند هرمزگان، خوزستان، تهران و بوشهر به دلیل مدیریت قابل مدیریت نیستند. به حجم زیاد دارایی، حجم کار، ساختار و نیروی کار و سایر مسائل اداری. بنابراین برخی از ادارات استانی به سمت مدیرکل ارتقاء خواهند یافت.

معاون وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به تصویب ساختار پیشنهادی در سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: بر اساس این ساختار جدید نیروی متخصص جذب خواهد شد. در حال حاضر تعداد نیروهای سازمان کمتر از 700 نفر است و تعدادی از آنها در نیروهای حفاظت فیزیکی فعال هستند.

وی ادامه داد: زمانی که انباردار با قرارداد کاری معین مسئولیت نگهداری حجم زیادی از کالاها را به عهده می گیرد، سرقت های عمده از انبار اتفاق می افتد و هیچکس متوجه نمی شود. در یکی از استان ها انباردار به دلیل نداشتن رابطه استخدامی خاصی با سازمان پست را ترک کرد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در خصوص کاهش سپرده های کالایی تصریح کرد: یکی از روش ها فروش ملک است که به صورت مزایده الکترونیکی خواهد بود. این سامانه توسط وزیر اقتصاد به بهره برداری رسیده و از اواسط آذرماه به بهره برداری می رسد.

اجتهادی با بیان اینکه به دنبال کاهش فروش توافقی کالا هستیم، گفت: این امر فرصت های برابر برای همه متقاضیان ایجاد می کند و قیمت واقعی کالا به درستی مشخص می شود. درصد خطا و مفاسد احتمالی در حراج الکترونیکی قطعا پایین است. طیف وسیعی از مشتریان می توانند رقابت کنند.

وی ادامه داد: در مزایده هفته گذشته افرادی بودند که نام ملک را نمی دانستند و امکان خرید آن را نداشتند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از آغاز حراج فرش تملیکی از هفته آینده خبر داد و گفت: عملکرد دو ماهه این سازمان خوب بوده و 500 میلیارد تن کالا فروخته شده و 370 میلیارد تن کالای تاریخ مصرف گذشته معدوم شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید