فروپاشی بنیان خانواده در آمریکا با کاهش نقش زنان/زنان به عنوان کالا در فرهنگ آمریکایی


ساعت: 08:39
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1918829

ابوالفضل زهراوند در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: نگاه آمریکایی ها به زن نگاهی در چارچوب هنجاری آمریکاست، آن ها زن را کالایی در عرصه های مختلف می دانند که در صنایع مختلف این کشور دیده می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از فروکش کردن تب شورش و درماندگی واشنگتن برای احیای آن، زمان آن فرا رسیده بود که عملیات روانی سازمان ملل دوباره بر مسائل زنان و ادعاهای نقض حقوق زنان در ایران متمرکز شود تا از آن به عنوان ابزار فشار در چشم جهانیان استفاده شود.

ابوالفضل زهراوند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره اخراج ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان که به پیشنهاد واشنگتن برگزار شد، تصریح کرد: باید دید آمریکا مفهوم زن را چگونه می بیند و چه چیزی را نقض حقوق زنان در ایران می داند. اگر ملاک توجه به کرامت زن باشد، جمهوری اسلامی در این امر پرچمدار است. مواضع زنان ایرانی از نظر دستاوردهای علمی و موقعیت اجتماعی در تضاد با تصویر آمریکایی از زنان ایرانی است.

وی نگاه آمریکایی ها به زنان را نگاهی در چارچوب هنجاری آمریکا دانست و افزود: آمریکایی ها زن را کالایی در عرصه های مختلف می دانند که در صنایع مختلف این کشور از جمله صنعت مد دیده می شود، در حالی که اسلام اسلامی است. جمهوری او بر اساس این دیدگاه و جهان بینی چنین برابری جنسیتی را رد می کند و حقوق برابر را می پذیرد. اما شباهت قانونی را رد می کند.

زن مؤلفه ای هویت بخش در تفکر انقلابی ایران است

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در الگوی آمریکایی نقش زن در خانواده تعریف نشده است، تصریح کرد: پایه های خانواده در آمریکا در حال نابودی است. اما در تفکر تاریخی، دینی و انقلابی ایران، زن مؤلفه ای است که در خانواده و جامعه هویت می بخشد و نقشی بی بدیل دارد.

زهراوند در پایان بر انعکاس تصویر صحیح از زن ایرانی تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد و سایر نهادهای مسئول باید با تولید مستند و تولیدات رسانه ای در این زمینه موفقیت های زنان ایرانی را به جهانیان منتقل کنند. از آنجایی که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت همه جانبه زنان ایرانی است، بنابراین اگر بخواهیم فهرستی از عرصه های پیشرفت پس از انقلاب تهیه کنیم، حوزه زنان در راس آن قرار خواهد گرفت.

باید بگویم؛ اخیراً آمریکا با گزارش ها و اتهامات نادرست خود علیه جمهوری اسلامی مبنی بر آزار و اذیت فیزیکی، کلامی و تعرض به زنان معترض در جریان قیام ها، پیشنهاد حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد برای وضعیت زنان را مطرح کرد. این پیشنهاد که در 23 دسامبر به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متشکل از 54 عضو ارائه شد، با تصویب 29 عضو به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید