فرکی: مدیران فدراسیون قلب و جسارت دادکان را ندارند

فرکی در ابتدا گفت: از تماشای این دربی پشیمانم. حیف که برای این بازی وقت گذاشتم. بهش میگی فوتبال؟ ما چیزی ندیدیم؛ او چیزی نداشت. شاید خیلی ها فکر کنند همه چیز عالی بود، اما من چیزی ندیدم و ناراحتم که وقت گذاشتم و آن را تماشا کردم. یک روز آقای امیر حاج رضایی گفت من فوتبال ایران را نمی بینم، متوجه منظورش نشدم. حالا فهمیدم چی گفت. این دو تیم گل سرسبد فوتبال ما هستند. افرادی که با این هزینه ها بلیط می خرند و به ورزشگاه می روند حق دارند عصبانی شوند.

وی افزود: گاهی اوقات دربی ها بهتر می شد اما رفته رفته همه چیز بدتر شد. این مسابقه وضعیت فوتبال ما را نشان داد. او حقایق را نشان داد. تیم هایی مثل ملوان و شمس آذر را می بینید. ذوب آهن تا حدی. آنها باید بیشتر بها داده شوند. آنها فوتبال بازی می کنند، نه تیم های گران قیمت. نمونه اش همین دربی است.

فرکی در حاشیه دربی گفت: آمدن VER تجربه خوبی بود اما هماهنگی صورت نگرفت. بازیکنان به گرفتن داور ادامه دادند و او از آنها خواست که بروند. ما فرهنگ او را نداریم. تنها نکته مثبت ورود VAR بود وگرنه بقیه چیزها جز جنجال نبود.

کدام تیم حق برد داشت؟ فرکی در پاسخ به این سوال گفت: اگر بازی را تقسیم کنیم در نیمه اول اتفاق خاصی نیفتاد اما در نیمه دوم پرسپولیس می خواست پیروز شود و گل زد. بعد از گل استقلالی ها در اختیار گرفتند و گل تساوی را به ثمر رساندند. هر چه بازی مساوی بهتر بود. اگر مسطح نبود، شاهد حواشی بدتری بودیم.

فرکی گفت: فدراسیون فوتبال باید به مصاحبه ها و اتفاقات بازی واکنش سریع نشان می داد. اگر فردی مثل دکتر دادکان رئیس فدراسیون بود همان شب در مورد برخی افراد تصمیم می گرفت چون جرات این کار را داشت. در زمان آقای دادکان فوتبال ما در پایین ترین سطح خود بود. امروز که اراده ای برای پرداختن به حواشی و تضادها وجود ندارد، کار به اینجا کشیده می شود.

وی درباره شادی های جنجالی بازیکنان و مربیان گفت: نمی توان گفت خوشحال نیستند. خوشحالی بعد از گل در فوتبال طبیعی است، اما به نظر من وقتی خوشحال هستید نباید از خط قرمزها عبور کنید. فکر می کنم در این بازی عده ای از خط قرمزها عبور کردند. ما مربیان زیادی داریم که در کنار زمین زیبا رفتار می کنند. این مربیان موفق ترند و بیشتر مورد قبول افکار عمومی هستند.