فشاری روی یزدانی نبود/ چرخه انتخابی کشتی آزاد باید عادلانه باشد


ساعت: 08:30
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898696

برای برنده شدن، باید در همه جهات برویم و یک ستاره نباشیم.

قهرمان سابق کشتی جهان گفت: تیم آمریکا رو به پیری و تیم ما جوانتر می شود. برای پیروزی در این دوئل باید از همه جهت پیشرفت کنیم و یک ستاره نباشیم.

اکبر فلاح قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و مربی اسبق تیم های ملی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا درباره نتایج کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی بلگراد در سال 2022 گفت: نتایج خوبی به ثبت رسید. در صربستان و ما هم تیمی هایی هستیم که باید همیشه و هر سال در صحنه جهانی حضور داشته باشیم. حالا اگر قهرمانی جهان بود چه بهتر چون ما شایسته این افتخار هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در حضور روسیه که قهرمان جهان شد، ما و آمریکا اختلاف امتیازی بسیار کمی داشتیم و به مقام سوم جهان رسیدیم، اما امسال که خبری نیست این فاصله بیشتر شده است. در مورد روسیه ما همیشه با آمریکایی ها 50 بر 50 بودیم و یک بار آنها پیروز شدند.

فلاح درباره این انتظار از کشتی آزاد ایران گفت: طبق آنالیز و تمرینات کادرفنی گفت با قهرمانی جهان تغییر واقعی را احساس می کردیم اما مقام دوم بلگراد نشان داد که همچنان در همان مسیر قدیمی هستیم.

وی بیان کرد: رضا عطاری و رحمان عموزادهلیلی در وزن های 61 و 65 کیلوگرم مدال جهانی را برای ما به ارمغان آوردند که اتفاق بسیار خوبی بود و ارزش زیادی داشت، اما باید به صورت تیمی کار کنیم و در همه اوزان با قدرت جلو برویم. تیم آمریکا در حال پیر شدن و تیم ما جوان تر می شود. برای پیروزی در این دوئل باید از همه جهت پیشرفت کنیم و یک ستاره نباشیم.

فلاح در خصوص مبارزه حسن یزدانی با دیوید تیلور که منجر به شکست چهارم نماینده ایران شد، تصریح کرد: این مشکل و سایر باخت ها باید تشخیص داده شود. اگر حسن یزدانی شانه هایش را بالا نمی انداخت و تاکتیکی متفاوت نسبت به سال گذشته داشت، مطمئناً رقیب خود را که سن و سالی هم دارد شکست می داد. شما نمی توانید با یک فن با یک تیلور مبارزه کنید، همانطور که نمی توانید با یک تفنگ با یک لشکر مبارزه کنید.

مربی کشتی گیر کشورمان اذعان داشت: حسن یزدانی تنها یک کشتی گیر منتخب را گرفت و راهی مسابقات جهانی شد. سال آینده باید این چرخه قانونی شود و ایرادات آن برطرف شود. مربی تیم ملی که با یک دوست و یک دستیار که قانونی نیست آمده است. آنها مربیانی را به مسابقات جهانی می برند که حتی یک باشگاه هم مربیگری نکرده اند. همه چیز باید تنظیم شود.

فلا ادامه داد: یونس امامی در حد قهرمان جهان بود و عملکرد بهتری نسبت به حریف آمریکایی خود در دسته 74 کیلوگرم داشت. فکر می کنم خودش به اندازه کافی کار نکرد و اگر ما بهتر از جنگنده آمریکایی بودیم و کشتی را تحویل می دادیم فاجعه می شد. مثل وزن 125 یا 57 کیلوگرم که زارع و سرلک بهتر بودند و باختند. یا محمد نکودی که قرار بود کشتی گیر 34 ساله را شکست دهد.

فلاح در نهایت گفت: اگر همه کشتی گیران منصفانه با امثال کامران قاسم پور و حسن یزدانی رقابت کنند، چرخه درست است. در این چرخه ها نیز باید حمایت شود و فقط در این شرایط می توانیم شانس پیروزی مقابل آمریکایی ها را داشته باشیم وگرنه باز هم شکست خواهیم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید