فکر می کنم سبک آزاد احیا می شود / اجرای چرخه انتخابی حق مشروع را به همراه دارد

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800376

بهروز جاری گفت: سطح بالای مسابقات قهرمانی کشور در گرگان نشان می دهد که کشتی آزاد دوباره جان می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دستیار دارنده مدال برنز جهان و عضو کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در گرگان هر روز در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی برای این مسابقات که اولین مرحله از مسابقات تیم ملی است. ، گفت: مدال آورانی که می خواهند وزنه برداری خود را ادامه دهند بر روی تشک کشتی استان گلستان حاضر شدند.

وی ادامه داد: به نظر من شکست امیرمحمد یزدانی در وزنه سنگین تر بدون توجه به سابقه پزشکی او نشان از سطح بالای رقابت دارد و نشان می دهد که هیچ مبارزه ای در آستانه امنیت نیست.

جاری افزود: سطح بالای مسابقات، تماشاگران پرشور در سالن و دیگر هوادارانی که این مسابقات را از تلویزیون تماشا می کنند ما را به یاد مسابقات قهرمانی کشور در پانزده سال اخیر می اندازد و به یک معنا مبارزه دوباره جان می گیرد.

عضو کمیته فنی کشتی فرنگی قهرمانی کشور گفت: پس از کسب مدال های ملی پوشان کشتی آزاد در نروژ نیاز به جنگ داخلی برای ارتقای سطح کشتی داشتیم که امیدوارم این چرخه ادامه داشته باشد و به این شکل اجرا شود. که همه کشتی گیران باید به مبارزات خود ادامه دهند تا در آرامش به نایب قهرمانی تیم ملی برسند.

جاری خاطرنشان کرد: نفرات اول این دوره از مسابقات به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شوند، سایر کشتی گیرانی که خارج از چرخه هستند و مصدوم شدند و به دلایلی نتوانستند حضور یابند، می توانند حضور پیدا کنند و در انتخاب جام تختی موفق شوند. چرخه تیم ملی
عضو کمیسیون فنی کشتی فرنگی قهرمانی کشور با بیان اینکه با انجام چرخه انتخابی حق به دست می آید، تاکید کرد: در مبارزه روی تشک می توانید حق خود را بگیرید. نبرد زنده توفیق جهانبخت و امام علی حبیبی در بازی های المپیک 1956 را مثال می زنم، مسابقه ای که اگرچه می خواستند حق مبارزان شهری را بخورند، حبیبی ببر مازندرانی توانست حق خود را بگیرد. از مرحوم جهانبخت که قهرمان جهان بود.

وی افزود: سال هاست که رزمندگان گلایه می کنند که دیده نمی شوند یا دیده نمی شوند. این موضوع تاثیر مستقیمی روی جمعیت قهرمانی کشتی داشته است اما امروز با اجرای چرخه این نوید داده می شود که همه دیده شوند و همه فرصت دارند. امیدوارم این زمان برای سالهای آینده ادامه داشته باشد.

جاری در پایان با اشاره به حضور کشتی گیران جوان در مسابقات قهرمانی کشور گفت: حضور کشتی گیران جوان به ویژه در اوزان پایین باعث شد زمانی که بدنشان متناسب با بدن کشتی گیران مسن باشد به رشد کیفی معقولی دست پیدا کنند و این سال ها می تواند تضمین مدال های کشتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید