کشتی با سواران چیزهای زیادی برای من آورد. امیدوارم در انتخابی با کاسمپور مبارزه کنم/ در اردوی تیم ملی والیبال بازی می کنم


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813184

یاساردوغلو قهرمان وزن 92 کیلوگرم گفت: وظیفه من اعتراض نیست، بلکه مبارزه است و از کودکی یاد گرفتم که از حق حضور در تشک استفاده کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد یاساردوغلو قهرمان وزن 92 کیلوگرم درباره حضور خود در مسابقات بین المللی جام یاشاردوغلو گفت: این دوره از رقابت ها به دلیل اینکه جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی بود و اکثر قهرمانان جهان و المپیک در آن شرکت داشتند بالا بود. نفرات خوبی هم فرستادیم، در 92 کیلوگرم حریفان خوبی داشتم، تعدادی از آنها را می شناختم و کشتی آنها را آنالیز کردیم. خوب جنگیدم و مدال طلا گرفتم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جام یاساردوغلو جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی بود، امتیازات کسب شده در این مسابقات به نفع من خواهد بود، البته اگر بتوانم نایب قهرمان تیم ملی در انتخابی شوم. اگر این اتفاق بیفتد، کسی که در رده بندی امتیاز بیشتری کسب کند، در گروه آسان تری جام جهانی قرار می گیرد و تا فینال مبارزه آسان تری خواهد داشت.

بذری علیرغم سختی قضاوت آخرین نبرد خود در مسابقات قهرمانی کشور با امیرحسین فیروزپور، این دیدار را بدون قید و شرط و با اعتماد به نفس به پایان رساند، در این خصوص خاطرنشان کرد: وظیفه من مبارزه است. از بچگی یاد گرفتم درست روی فرش بالا برم. درست است. مسابقات قهرمانی کشور یکی از اصلی ترین مراحل چرخه انتخابی تیم ملی بود که برای اولین بار در گرگان قهرمان آسیا شد.که دراو رفت. کشتی های نسبتا خوبی هم دارم. اشتباه داور در فینال رخ داد. این اولین بار نبود. در هر صورت باید به نظر داوران احترام گذاشت. من با تک تک رای های ایشان شرفیاب شدم، نه اینجا و نه جای دیگر به داوری اعتراض نکرده ام و نخواهم داشت. اعتراض کار من نیست و باید کارم را روی فرش انجام دهم.

کشتی گیر مازندرانی با اشاره به مبارزه خود با اسب اسب هندی در جام یاساردوگو گفت: همه حریفانم خوب بودند اما مبارزه با حریف هندی حساسیت بیشتری پیدا کرد. پونیا قهرمان وزن 86 کیلوگرم کشتی بود که مدال نقره جهان را به دست آورد و چندین سال است که در دسته اول تا وزن 86 کیلوگرم شرکت می کند. نبرد ما کمی پیچیده بود، اما در نهایت موفق شدم در آن پیروز شوم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل قانون وزنه برداری صبح امروز دیگر قصد بازگشت به وزن 86 کیلوگرم را ندارد، درباره غیبتش در اردوی فعلی تیم ملی گفت: با پیمان درستکار صحبت کردم. در جام یاساردوگو مصدومیت جزئی داشتم که نیاز به درمان دارد و از اردوی بعدی به جمع بچه ها اضافه می شوم.

بذری در خصوص مسابقه خود با کامران گاسم پور برای نایب قهرمانی وزن 92 کیلوگرم تیم ملی گفت: داشتن حریف خوب باعث می شود کشتی گیر فشرده تر و بهتر شود. ما رقبایی در سطح کشتی گیر جهان داریم که نفر اول وزن 92 کیلوگرم کشورمان است و این انگیزه مضاعفی ایجاد می کند. البته ابتدا باید در جام تختی اول باشم تا بتوانم در آخرین مرحله انتخابی تیم ملی با کامران قاسم پور مبارزه کنم.

این کشتی گیر که از 7 سالگی مبارزه را در روستای کالا پایان به سرپرستی مهدی بذری و سپس عسگر بذری آغاز کرد، با اشاره به خانواده کشتی گیر خود تاکید کرد: در خانه ما همیشه صحبت از کشتی است. و حتی کارم را به صورت رسمی در این رشته شروع کردم.» در خانه با برادر و پسرعموهایم جنگیدم و جدای از کشتی به والیبال علاقه زیادی دارم و در اردوی تیم ملی والیبال بازی می کنم.

بازاری که به گفته خودش دوست و هم اتاقی محمد باکر یاکوکشی است کسب مدال طلای المپیک را سقف آرزوی خود می داند و می گوید: از 7 سالگی که شروع به مبارزه کردم به فکر طلای المپیک بودم. من مطمئناً چیزی را به این صورت رها نمی کنم.ورزشکاری که می خواهد به این درجه برسد باید خیلی چیزها را در زندگی خود حذف کند و حاشیه ها را کنار بگذارد و روی هدف و برنامه تمرینی خود تمرکز کند، مهمتر از همه، من باید خیلی تلاش کنم. که حداقل وجدانم راحت باشد که برای رسیدن به هدفم تسلیم نشدم.

نایب قهرمان دسته 92 کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور که پیش از این در دسته 86 کیلوگرم با حسن یزدانی به رقابت پرداخته بود، در این باره گفت: مبارزه با حسن یزدانی برایم خیلی به ارمغان آورد. مبارزه با این قهرمان به اعتماد به نفس ما بسیار می افزاید و از او چیزهای زیادی یاد می گیریم.

احمد بذری بذری که میهمان برنامه امروز (14 اسفند) برنامه دایره طلایی بود، لیگ 1400 را یکی از بهترین مسابقات چند سال اخیر خواند و در پایان گفت: خوب است و تیم ملی دنیا کیست. صحنه. امیدوارم همه کسانی که شایسته نایب قهرمانی تیم ملی بودند به آن برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید