فشن شوی چند دختر جوان در محوطه تخت جمشید/ واکنش نگهبانان به لباس و پوشش دختران؛ محجبه بودند

فشن شوی چند دختر جوان در محوطه تخت جمشید/ واکنش نگهبانان به لباس و پوشش دختران؛  محجبه بودند

روز جدید کلیپی از تبلیغات لباس چند دختر جوان در سایت میراث جهانی تخت جمشید در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در این خصوص رئیس یگان حفاظت از این مجموعه تاریخی توضیحاتی ارائه کرد.

همشهری: روح الله خالدیان رئیس یگان حفاظت مجموعه تخت جمشید گفت: در این ویدئو چهار بانوی محجبه و محجبه از مقابل دروازه ملل در حال تردد هستند و حرکات ناپایدار و ژست های نامناسبی نداشتند اما انتشار این ویدئو در اینترنت نشان می دهد که این افراد به دنبال کار تبلیغاتی بوده اند. این در حالی است که ما از قصد و هدف این افراد اطلاعی نداشتیم.

مسئول حراست مجموعه تخت جمشید ادامه داد: این کار با هماهنگی مجموعه انجام نشده و حتی مکان یا رختکنی برای تعویض این افراد در نظر گرفته نشده است و بدون شک دوربینی به همراه نداشتند چرا که عکاسی و فیلمبرداری انجام نمی شود. ورود به مجموعه تخت جمشید با دوربین های حرفه ای ممنوع است و گردشگران مجاز به آوردن دوربین های حرفه ای نیستند. بنابراین ممکن است آنها این فیلم را با دوربین تلفن همراه خود گرفته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین موجود برای ممنوعیت تبلیغات در مجموعه جهانی تخت جمشید، مجوز ساخت این گونه فیلم ها داده نمی شود و اقدامات انجام شده موجب پیگرد قانونی می شود.

مجموعه تخت جمشید، یادگار دوران هخامنشیان و ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو، در ۵۵ کیلومتری شمال شیراز و در محدوده شهرستان مرودشت قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید