فضای علمی قلب خانه است/ رجوع به فضای مجازی در بین اعضای خانواده باید هر از گاهی و هدفمند باشد.

ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780706

مجید اسماعیلی گفت: اگر بخواهیم در فضای مجازی آموزش مفیدی داشته باشیم باید بچه ها ببینند که مراجعه ما به شبکه های اجتماعی تصادفی و هدفمند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید اسماعیلی کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه قلب خانه محیط علمی است، گفت: کتابخوانی باید از والدین شروع شود تا در کودک نهادینه شود.

وی ادامه داد: اگر کتابی در خانه دارید، آن را در کابینت های دربسته نگهداری نکنید، آزمایش باید در حضور کودکان انجام شود تا تلویزیون تا لبه دل خانه برود.

وی گفت: اگر بخواهیم آموزش مفیدی در فضای مجازی داشته باشیم، کودکان باید ببینند که استفاده از شبکه های اجتماعی تصادفی و هدفمند است.

اسماعیلی افزود: بچه ها باید ببینند که والدین بخشی از وقت خود را صرف مطالعه در خانه کنند و موبایل، تبلت و همه چیز را کنار بگذارند و کتاب بخوانند.

وی گفت: درصد محدودی از خانواده ها ساعت مطالعه در منزل دارند، در صورت نیاز حتما برای افزایش دانش و آشنایی خود با کتاب وقت بگذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین مهمترین الگو برای فرزندان هستند، بنابراین باید به گونه ای رفتار کنیم که الگوی خوبی برای کودک باشد که بتوانیم در آینده به آن افتخار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید