فعالیت های اقتصادی یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

فعالیت های اقتصادی یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

روهر نه : یوسف نوری به عنوان سومین وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش در مجلس حضور دارد و به نظر می رسد شانس زیادی برای کسب رای اعتماد دارد. یوسف نوری یک تاجر فرهنگی است تا یک شخصیت فرهنگی. رویداد۲۴ نیز در گزارشی به بررسی فعالیت اقتصادی وی پرداخته است.

هفته گذشته یکی از مهمترین اخبار اجتماعی رای عدم اعتماد به مسعود فیاضی بود که پس از آن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور یوسف نوری را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس معرفی کرد که به نظر می رسد شانس زیادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش دارد. . خبرها حاکی از خوشحالی مجلس از پیشنهاد جدید دولت است. وی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، موافقت اقبال با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم از سوی معلمان و هم از سوی نمایندگان قابل توجه بوده است.

برخی از قانونگذاران همچنین گفتند نوری شانس خوبی برای کسب رای اعتماد دارد. سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: نوری برنامه های خوبی برای تحول در وزارت آموزش و پرورش دارد و رای اعتماد می گیرد.

یوسف نوری نماینده مجلس است، در حالی که مانند بسیاری از روسای دولت، سابقه کار و تحصیلات ندارد. نوری دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و به همین دلیل بیشتر مقالات او در زمینه گردشگری است و برای تکمیل رزومه خود عباراتی را ابداع می کند که این کار را انجام می دهد. فرماندهی پایگاه بسیج و شرکت در پیاده روی اربعین و صعود به قله دماوند از جمع بندی نوری وزارت آموزش و پرورش است. اما موضوع این گزارش مروری بر کار اجرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد است که بسیار مفید نیز به نظر می رسد.

با نگاهی به سوابق نوری به ده ها سابقه اجرایی در هلدینگ ها و بنگاه های اقتصادی می رسیم و این کارنامه نیز نشان می دهد که بیش از آنکه یک فرد فرهنگی و آموزشی در ستاد وزارت آموزش و پرورش بنشیند، یک تاجر به این وزارتخانه می رود.

بر اساس آگهی روزنامه رسمی، یوسف نوری رئیس هیئت مدیره شرکت عصر پویشگران همتا، نایب رئیس پتروشیمی جهرم، نایب رئیس شرکت مهد امید آرین و نایب رئیس شرکت بازرگانی ترنم بهار آفرین بود. طبق آگهی روزنامه رسمی، شرکت دیگری هم با کد پستی شرکت عصر پویشگران وجود دارد که مانند شرکت قبلی منحل شده است. شرکت آرکا تجا ایلیا.

نوری در مردادماه پس از تشکیل دولت ابراهیم رئیسی، کالای دیگری را در این فهرست تجاری ثبت کرد. بر اساس آگهی روزنامه رسمی، نوری از 23 مردادماه امسال به امور خیریه پرداخت و به همراه چند تن دیگر انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان آیت الله طالقانی را تأسیس کرد. یکی از شرکای یوسف نوری در این موسسه خیریه، گلمرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سابق این موسسه خصوصی است.

نوری از 19 تیر 92 تا تیر 94 نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ترنم بهار آفرین بود. شرکت تامین و تامین تجهیزات مراکز درمانی و بیمارستانی.

یوسف نوری سپس در سال 1373 رئیس هیئت مدیره شرکت عصر پویشگران شد. این شرکت در زمینه واردات نیز فعالیت می کند، اما نکته جالب این است که با حوزه قبلی فعالیت نوری متفاوت است. این شرکت سیستم های مرتبط را در زمینه برنامه ریزی استراتژیک، ارزیابی عملکرد و هوش تجاری در سازمان ها طراحی و پیاده سازی می کند. یوسف نوری در سال 1376 به پتروشیمی جهرم پیوست. یعنی در کمتر از یک دهه از راه اندازی شرکت واردات تجهیزات پزشکی به یک شرکت طراحی هوش تجاری برای سازمان ها و ارگان ها رفت و سپس وارد حوزه پتروشیمی شد.

یوسف نوری در سال 1378 به شرکت مهد امید آرین پیوست و قائم مقام این شرکت شد. این شرکت واردکننده هم است اما محصولاتی متفاوت از سوابق قبلی یوسف نوری وارد می کند. در اساسنامه این شرکت موضوع تولید و تحویل هر گونه کالا در داخل یا خارج از کشور اعم از ماشین آلات، تجهیزات و مواد ثبت شده است. این موضوع باعث نگرانی اتحادیه معلمان و مربیان از آینده وزارت آموزش و پرورش با چنین وزیری شد.

محمد حبیبی، یکی از فعالان صنفی معلمان به رویداد۲۴ گفت: «یوسف نوری، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، به جای اینکه یک مدیر فرهنگی باشد، یک تجارت است. سرمایه گذار اصلی ساخت پتروشیمی جهرم است. پتروشیمی جهرم به گفته فرماندار جهرم با گذشت ده سال و میلیاردها دلار از بیت المال هنوز این زمین خالی است. یوسف نوری که هم نایب رئیس شرکت سرمایه گذار و هم شرکت در حال ساخت بود، در سال 98 نماینده خاتم الانبیاء در دولت و مجلس می شود.» این به شرط ماندن در سمت های قبلی است.» دستاوردهای نوری در اقتصاد نشان می دهد. تضاد منافع و عملکرد غیرقانونی در زمینه کاری خود.

به نظر می رسد اگر یوسف نوری به وزارت آموزش و پرورش برود باید منتظر خصوصی سازی آموزش و پرورش و همچنین فروش و اجاره مدارس باشیم.قبل ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید