فعالیت هزار جهادگر پس از سیل در استان کرمان / از کمک به مردم تا راه اندازی آشپزخانه برای تهیه غذای گرم در منطقه


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886444

یکی از مسئولان سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: پس از بارندگی های سه روز گذشته در استان کرمان متاسفانه شاهد جاری شدن سیل در شهرهای راور، کوهبنان، زرند، سیرجان، شهربابک و رفسنجان بودیم. جهادگران و صد و پنجاه گروه جهادی فعال بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; جواد جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بارندگی های سه روز گذشته در استان کرمان متاسفانه در شهرستان های راور، کوهبنان، زرند، سیرجان، شهربابک و رفسنجان شاهد سیلاب بودیم. جهادگران و صد و پنجاه گروه جهادی فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: جهادگران در این شهرستان ها اقداماتی از جمله امدادرسانی، تخلیه مردم و روستاییان، تخلیه اثاثیه و احشام مردم، هدایت آب و جلوگیری از ورود آب به روستاها و منازل، بازگشایی مسیرها را انجام داده اند. برخی مسیرها و تخلیه آب از منازل و معابر عمومی شهرها، روستاها و مساجد.

وی در خصوص اقدامات گروه های جهادی در شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به اینکه در حاشیه شهر بلایایی داشتیم با همکاری اداره کل بیت الزهرا حاج قاسم رفسنجان آشپزخانه و طبخ غذای گرم راه اندازی کردیم. مجمع جهادگران استان کرمان 1000 وعده غذای گرم بین مردم آسیب دیده و گروه های جهادی توزیع کردیم.


8629bb5e 0617 4827 8d27 c604bc6c198f خبر خاکستری

جلالی تصریح کرد: تعمیر موتور پمپ آب، داشتن کف پاش، بیل و چکمه از جمله ابزار و نیاز گروه های جهادی است که در سطح شهری در اختیار جهادگران قرار گرفته است. همچنین تهیه ماشین آلات مهندسی از قبیل لودر، بولدوزر و … برای بازکردن معابر و انحراف آب با همکاری گروه های جهادی و مجموعه های سطح شهر تضمین می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان تاکید کرد: اقدامات حمایتی از قربانیان همچنان در سطح استان به ویژه در مناطق آسیب دیده با قوت ادامه دارد و تا آخرین لحظه در کنار مردم شریف کرمان هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید