فعالیت 37000 معلم در دانشگاه های علمی کاربردی کشور


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890879

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت؛

حامد باقری گفت: در حال حاضر سیاست دانشگاه توسعه کمی مراکز نیست، بلکه تقویت مراکز موجود است تا بیشتر جذب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حامد باقری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: موضوع دانش بنیان موضوعی است که در هشت سال گذشته در کشور به آن توجه شده و اقداماتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است. یک سازمان نخبه تا بتوانید علاوه بر درآمدهای سنتی مانند نفت و معادن، درآمد کسب کنید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی ایران ادامه داد: تبدیل ارزش یک شرکت و فعالیت های آن به ایده، نوآوری و موضوعات دانش بنیان حرکت مبارکی است و این رویکرد باید ادامه یابد.

وی گفت: سیاست دانشگاه در دوره اخیر جدای از فعالیت آموزشی، تجاری سازی دانشجویان، فارغ التحصیلان و مدرسان با ایجاد خانه های خلاق است.

باقری افزود: 11 خانه خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری دانشگاه مجوز گرفته اند و سه خانه در مراحل پایانی قرار دارند. از این رو سه خانه خلاق تا پایان سال راه اندازی می شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی ایران تصریح کرد: دوره های کوتاه مدت به طور ویژه در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است زیرا می تواند به سرعت انتقال مهارت، افزایش تخصص و بهره وری نیروی کار را در مدت زمان کوتاهی انجام دهد. گرفت .

وی با بیان اینکه برای ترم مهرماه افزایش شهریه نخواهیم داشت اما بنا به درخواست مراکز ممکن است در آینده مانند سایر دانشگاه ها این افزایش شهریه را داشته باشیم، گفت: در حال حاضر 900 دوره متقابل و 800 واحد تک درسی داریم. برنامه های درسی و در 9 ماه فعالیت مدیریت جدید، هدف گذاری کوتاه مدت صورت گرفت تا بتوانیم 120 برنامه درسی جدید را بر اساس نیاز به دروس جدید در راستای سیاست های کشور طراحی کنیم.

باقری تصریح کرد: بالغ بر 90 هزار کد تحصیلی در سال های اخیر در دانشگاه صادر شده است و در سال 1396 65 هزار کد تحصیلی فعال داشتیم. در سال 1396 فرآیندی به نام سازماندهی هیات علمی در نظر گرفته شد که از تمامی اعضای هیات علمی فراخوانده شد و از 65 هزار نفر هیات علمی، 35 هزار نفر از اعضای هیات علمی مجدد تایید و مصاحبه شدند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی ایران اضافه کرد: در حال حاضر 37 هزار معلم در کشور داریم که می توانند تدریس کنند و هر 6 ماه 20 هزار معلم سر کلاس می روند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست فعلی دانشگاه توسعه کمی مراکز نیست بلکه تقویت مراکز موجود به منظور جذب بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید