فعال سازی اینترنت ژورنالیستی برای تمامی اعضای کل نظام رسانه ای کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشاد مهدی پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینترنت خبرنگاران گفت: امسال از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواستیم در سامانه جامع رسانه کشور ثبت نام کنند. با هماهنگی انجام شده با وزارت پیام، تمامی افرادی که در سامانه جامع رسانه ثبت نام کرده اند، تا چند روز آینده اینترنت هدیه آنها فعال می شود.

وی افزود: افرادی که چهارشنبه گذشته ثبت نام کرده اند و تمامی اصحاب رسانه که عضویت جام مدیا را تکمیل می کنند مشمول اینترنت روزنامه نگاری می شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین با اشاره به موضوع کاغذ گفت: وزارت ارشاد در سال 1396 با توجه به بحران ارزی وارد چرخه تخصیص یا حمایت از کاغذ برای رسانه ها شد و به منظور حمایت در این منطقه.

مهدی پور تصریح کرد: دو یا سه سال کاغذ جزو کالاهای اصلی مشمول ارزش افزوده قرار گرفت که در سال 1398 این اتفاق نیفتاد و در سال 1400 مصوبه دولت قبل اجرا نشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با نظر رئیس جمهور و فعالیت دستگاه های مختلف تلاش شد اقداماتی برای مطبوعات و نشریات انجام شود، گفت: در پایان سال گذشته مصوباتی انجام شد. در سطوح مختلف و راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، امیدوارم با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم به زودی بخشی از سند حمایتی را در اختیار رسانه‌های مکتوب قرار دهیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: بهار امسال تماسی با رسانه های مکتوب برای بارگذاری شماره و توزیع آنها گرفته شد تا میزان حمایت کاغذی مورد نیاز مشخص شود.

مهدی پور درباره معیشت خبرنگاران نیز توضیح داد: معیشت خبرنگاران باید توسط رسانه ای که در آن فعالیت می کنند تامین شود.

وی درباره وضعیت مسکن خبرنگاران نیز گفت: وزارت راه ابلاغیه ای در این زمینه ارائه کرده و برای شفاف سازی جزئیات این ابلاغ نیز صحبت هایی انجام داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید