فقط دانشجویان مرتبط با شبکه های تروریستی خارجی بازداشت می شوند

«رضا حاجی پور» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا در خصوص پیگیری های این کمیسیون در خصوص دستگیری تعدادی از دانش آموزان و تعداد آنها، گفت: سخنگوی شورای اسلامی رئیس کمیسیون و اعضای کمیسیون، حتی من به عنوان سخنران، همه. با مذاکراتی که از طریق کمیسیون با دادستان کشور داشتیم، متوجه شدیم که این تعداد دستگیری دانشجو نداریم.

حاجی پور افزود: اکثر دستگیرشدگان امروز افرادی هستند که دانشجو نیستند و تحت تاثیر رسانه های بیگانه بوده اند و متاسفانه مطرح شده و بسیاری از آنها ابراز پشیمانی کرده اند.

وی تصریح کرد: در حوزه دانشجویی به ندرت دستگیری داریم و به جز موارد خاصی که به برخی شبکه های بیگانه متصل بود، دستگیری هایی که دوستان با مدارک تماس گرفته و مورد بازجویی قرار گرفته اند نداریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی یادآور شد: دادستان تهران، قوه قضائیه، رئیس قوه مقننه، مجلس، کمیسیون و همه نمایندگان در کنار مردم هستند.

باید بگویم؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اخیرا در گفت وگویی در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات خیابانی اخیر و بازداشت دانش آموزان گفت: ما دانش آموز در زندان نداریم و اگر بازداشت می شوند برای بحث است. اصلاح و تربیت و در مرکز روانشناسی حضور دارند و دوستان متخصص در حال انجام وظیفه هستند تا پس از اصلاح به محیط مدرسه برگردند.

وی در بخشی دیگر از توضیحات خود به تعداد دانشجویان بازداشتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد آنها زیاد نیست و نمی توانم عدد دقیقی ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید