اینترنت در ایران طبقه بندی شده است؟/ فقط این افراد باید در شبکه های اجتماعی خارجی باشند!

اینترنت در ایران طبقه بندی شده است؟/ فقط این افراد باید در شبکه های اجتماعی خارجی باشند!

روز جدید روح الله مومن نسب یکی از طراحان و طرفداران سرسخت فیلترینگ و محدودیت شبکه های اجتماعی که در فضای مجازی خود را دبیر سازمان انقلاب اسلامی می داند، گفت: بازی در خاک دشمن معنا ندارد و مقام معظم رهبری انقلاب نیز به آن انتقاد کرده است. شبکه های اجتماعی میدان جنگ است.

صحبت های احمد راستین نماینده کمیسیون فرهنگی در مورد طرح اینترنت کلاسی و میزان دسترسی به اینترنت برای هر فرد بر اساس میزان نیاز، گروه سنی و کاری که انتقادات زیادی داشت و خبرساز شد. یکی از پرمخاطب ترین اخبار ماه اول خرداد در کشور بود.

یکی از سوالات مهم برای آینده شبکه های اجتماعی در کشورمان احتمالا تداوم محدودیت های فیلترینگ اعمال شده برای این پلتفرم ها است، اما این میزان محدودیت هایی است که کمیسیون فرهنگ مجلس به دنبال تکمیل زنجیره خود با آن است. حفاظت و توسعه شبکه ملی اطلاعات، دسترسی پهن باند این امر اینترنت را برای کاربران به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و البته اکنون نمایندگان همین طیف می گویند که روش های تنظیم سطح دسترسی کار با اینترنت بین المللی برای مردم مشخص شده است. با طبقه بندی افراد به عنوان مثال، کودکانی که فقط مجاز به استفاده از پهنای باند ملی هستند یا معلمانی که از اینترنت بین المللی برای تدریس استفاده خواهند کرد.
درست است که شبکه های اجتماعی نباید برای تبیین جهاد خالی باشد و نخبگان ما در این فضا حضور داشته باشند.

امثال حجت الاسلام پناهیان و حتی رائفی پور قبلا در این مورد صحبت کرده بودند اما روح الله مومن نسب یکی از طراحان و طرفداران سرسخت فیلترینگ و محدودیت شبکه های اجتماعی که از طریق فضای مجازی خود را دبیر سازمان انقلاب اسلامی خواند. ، می گوید: بازی در زمین دشمن معنا ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز از آن انتقاد می کنند. شبکه های اجتماعی میدان جنگ است.

وی ادامه داد: برای رفتن به جنگ نیاز به نیروی متخصص دارید. چرا باید مردم عادی را به این فضا بفرستیم؟ در میدان جنگ، بهترین ها باید به میدان بروند. یعنی اگر رفتی اینستاگرام و پست گذاشتی و پیجت بسته شد یعنی کار درستی کردی.

دیدگاهتان را بنویسید