واکنش انگلیس به بازداشت اخیر افراد مرتبط با آن کشور در ایران


ساعت: 08:46
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920298

در پی دستگیری عوامل مرتبط با آن کشور و افراد دوتابعیتی در ایران به دلیل نقش داشتن در ناآرامی ها، وزارت خارجه انگلیس خواستار تحریم های حقوق بشری علیه ایران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نوشته سایت روزنامه نشنال، دولت انگلیس با تکرار اظهارات مداخله جویانه خود در مورد مسائل داخلی ایران، خواستار تحریم های بیشتر حقوق بشری علیه آنچه «افراد دست اندرکار در سرکوب معترضان در ایران» می خواند، شد.

این درخواست توسط دیوید لامی، وزیر امور خارجه در سایه دولت انگلیس، پس از دستگیری هفت نفر از افراد مرتبط با دولت انگلیس در ایران مطرح شد. گفته می شود برخی از آنها تابعیت دوگانه بریتانیایی-ایرانی دارند.

لمی با ادعای نقض حقوق بشر توسط ایران گفت: دولت ایران باید در قبال هر جنایتی که مرتکب شده از طریق تحقیقات فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل پاسخگو باشد.

علاوه بر این، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا در صفحه توئیتر خود نوشت که دولت این کشور مقامات ایرانی را پاسخگو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص دستگیری اخیر افراد مرتبط با انگلیس و افراد دارای تابعیت مضاعف در ایران اعلام کرد که به دنبال اطلاعات بیشتر از مقامات ایرانی در مورد گزارش های مربوط به این دستگیری ها است.

این اظهارات مقامات دولت انگلیس پس از آن بیان می شود که روابط عمومی سپاه تارولا در استان کرمان روز یکشنبه از حمله به یک شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در اغتشاشات اخیر کرمان و دستگیری 7 تن از سرکردگان و عناصر اصلی آن خبر داد.

در متن این پیام آمده است:

«به فضل الهی و اقدامات اطلاعاتی دقیق سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه طرالله استان کرمان، شبکه ای به نام زاگورس تشکیل شد که با رهبری مستقیم سازماندهی شد. عناصری از انگلستان و تشکیل تیمی از عناصر فعال ضد انقلاب در داخل و خارج از کشور. این کشور به ویژه در جریان شورش های اخیر درگیر توطئه های خرابکارانه بود و در یک عملیات موفقیت آمیز مورد اصابت قرار گرفت.

در جریان حمله به این شبکه، 7 نفر از عناصر و رهبران اصلی آن در کشور دستگیر شدند که در برنامه ریزی، رهبری، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و اغتشاشات اخیر نقش داشتند و همزمان با اقدامات فنی و سایبری آنها گروه ها و کانال های مرجع نیز مسدود شدند.

همچنین در میان عوامل دستگیر شده تعدادی دو تابعیتی نیز وجود داشتند که قصد فرار از کشور را داشتند که قبل از اقدام، در جریان گشت و گذار سازمان اطلاعات سپاه تارولا در استان کرمان دستگیر و روانه زندان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید