فن آوری طراحی و ساخت کلبه های پیش ساخته بهداشتی


ساعت: 23:33
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888857

طراحی و ساخت واحدهای بهداشتی پیش ساخته در قالب انواع سرویس بهداشتی انجام می شود. کابین توالت ها از جمله سازه های پیش ساخته ای هستند که باید در هر مکانی که افراد وجود دارند نصب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کلبه های پیش ساخته بهداشتیواحدهای بهداشتی پیش ساخته) ) از جمله محصولاتی هستند که امروزه به دلیل اهمیت سلامت فردی و اجتماعی، تقریباً در همه جا مردم مورد نیاز هستند. محل های بهداشتی اولیه، از جمله توالت که معمولاً به عنوان کابین توالت (پیش ساخته) یا کابین توالت (پیش ساخته) شناخته می شوند. با این حال، خانواده سرویس‌های بهداشتی ممکن است شامل سرویس‌های بهداشتی جداگانه مانند: توالت، دوش و حمام (به صورت واحدهای مجزا یا غیر مجزا)، رختکن یا ترکیبی از این‌ها باشد.


انواع کلبه بهداشتی پیش ساخته

طراحی و ساخت واحدهای بهداشتی پیش ساخته در قالب انواع سرویس بهداشتی انجام می شود. توالت فرنگی از جمله سازه های پیش ساخته ای است که باید در هر مکانی که افراد وجود دارند نصب شوند. از این رو بازار خرید و فروش این نوع کانکس ها که به لانه های بهداشتی نیز معروف هستند بسیار داغ است. در عکس زیر نمونه ای از نمای داخلی توالت راهرو با منابع متعدد را مشاهده می کنید:


cb57cacf 7982 4e1d 90c0 11a2d10a9329 خبر خاکستری

از سوی دیگر، اهمیت سلامت فردی و اجتماعی باعث می‌شود که امکانات، تجهیزات و ویژگی‌های خانواده سرپناه سلامت رو به افزایش باشد. از این نظر توالت ها به دو دسته لوکس و ساده تقسیم می شوند که نوع آن ها، کابین دوش، حمام و … نیز تعیین کننده است.. علاوه بر این، نوع لانه، تعداد آبنماها، تجهیزات و امکانات، وجود یا نبودن راهرو و … هر کدام به نوبه خود می توانند انواع لانه های بهداشتی پیش ساخته را ایجاد کنند.


طراحی کابین توالت

طراحی و مشخصات فنی کابین توالت و همچنین کیفیت سرویس بهداشتی و به ویژه کفپوش ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت بالا بسیار مهم است.

طراحی لانه بهداشتی به گونه ای است که ارتفاع قابل توجهی از سطح زمین وجود دارد. ایجاد ارتفاع با توجه به فضای کافی جهت نصب و راه اندازی تاسیسات فاضلاب و همچنین با در نظر گرفتن مشکلات بهداشتی و پایداری و مقاومت آپارتمان در برابر رطوبت بسیار مفید و موثر خواهد بود.. با توجه به تعداد شیرها و وجود راهرو، سرویس های بهداشتی به دستشویی های دارای یک آبنما و آبنماهای متعدد و همچنین دارای راهرو و بدون راهرو تقسیم می شوند. در عکس زیر نمونه ای از توالت فرنگی تک فنری را مشاهده می کنید:


5edcc068 35cb 4760 942c 9f283a145d95 خبر خاکستری

کیفیت و کمیت امکانات اولیه سرویس بهداشتی از قبیل سیستم تهویه عمومی و اختصاصی آبنما، شیرآلات، سینک و وسایل دستشویی، آینه، جا صابون مایع، دیگ بخار، انبارهای هر سرویس بهداشتی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و … . خیلی مهمه

استفاده از کابین توالت باید آسان باشد و در برابر شرایط جوی به ویژه رطوبت و آب بسیار مقاوم باشد. یکی دیگر از امکانات آسایشگاه بهداشتی، نورپردازی مناسب داخلی و خارجی است که می توان آن را برای راهرو (در توالت راهرو) یا به طور اختصاصی برای هر واحد بهداشتی و همچنین خارج از لانه نصب کرد.


ساخت بلوک توالت فرنگی

ساخت کانکس های بهداشتی، به ویژه از نوع ساندویچ پانل، توسط کارخانجات ساخت لانه قابل اعتماد (مانند. سفره خانه ایرانی) آماده است.ساخت اینگونه سوله ها مطابق با استانداردهای جهانی و طی مراحل خاصی در کارگاه های تولید سوله پیش ساخته انجام می شود که در زیر به صورت خلاصه آورده ایم.:

  • ساخت قاب لانه توالت شامل: تیرها و ستونهای اصلی لانه، پل کف کنل، قاب نگهدارنده پانل دیواری ساندویچی، تیرهای اصلی شاسی کف لانه (برای لانه)، اتصال تیر به ستون، قلاب و غیره می باشد.
  • نظافت، رنگ آمیزی و آب بندی آپارتمان شامل: نظافت اسکلت آپارتمان، اجرای آستر، آب بندی دیوارها، اعمال رنگ رویه، آب بندی اسکلت فلزی و
  • نصب محفظه و سقف کابین توالت شامل: نصب پانل ساندویچ دیواری برای دیوارهای محوطه و پانل ساندویچ سقفی برای سقف کابین توالت، استفاده از پرچ های ضد زنگ و چسب سیلیکونی سفید و
  • کفپوش کابین توالت شامل: نصب ورق استیل، نصب عایق کف، ملات مخصوص، نصب سرامیک و … می باشد.
  • نصب درب و پنجره آلومینیومی یا درب و پنجره UPVC شیشه دو جداره (یا چند لایه)
  • تاسیسات برقی کابین توالت شامل: لوله کشی، سیم کشی، نصب کلید و پریز، فیوز، روشنایی، ورودی برق و
  • تجهیزات مکانیکی لانه بهداشتی: نصب شیرآلات بهداشتی، لوله های فاضلاب، آبرسانی (لوله های سفید)، دیگ های برقی، پنکه ها و سیستم های تهویه و ….


کابین توالت سیار

گاهی لازم است از کابین پیش ساخته توالت فرنگی در مکان های مختلف استفاده شود و دائماً جابجا شود (مثلاً کابین توالت فرنگی در نمایشگاه های فصلی نمونه ای از این کابین ها است). در این حالت استفاده از کابین توالت سیار که معمولاً دارای دو محور چرخ برای حرکت است، توصیه می شود. چنین پیوندهایی با “کابین توالت سیار“،”کابین توالت سیارو… نیز شناخته شده اند.

تفاوت بارز این نوع کلبه با سایر کلبه های بهداشتی، علاوه بر امکان جابجایی و امکانات محورها و چرخ ها، وجود مخزن آب و مخزن تخلیه فاضلاب می باشد. مخزن آب و مخزن تخلیه فاضلاب آپارتمان بسته به میزان استفاده از سرویس های بهداشتی و حجم مخازن در زمان های مشخصی پر و تخلیه می شود.


خرید و سفارش تولید کابین توالت فرنگی

برای خرید و سفارش کابین توالت فرنگی با توجه به مشخصات و امکانات مورد نظر خود، لازم است قبل از هر اقدامی اطلاعات کلی در مورد کابین توالت فرنگی تهیه کنید. مثلا تعداد آبنما، ابعاد و متراژ مورد نیاز، سرویس بهداشتی، محل استفاده و …. می تواند تعیین کننده باشد و همچنین تهیه نقشه داخلی مجموعه (هر چند کلی) بسیار موثر خواهد بود.

قیمت و هزینه کابین توالت با توجه به طرح راهرو دار یا بدون راهرو، نوع کابین (ساندویچ پانل، ورق و …)، معمولی یا لوکس (و همچنین کمیت و کیفیت تجهیزات)، مشخصات آن. و ویژگی ها به خصوص تعداد فواره ها را محاسبه و اعلام می کند. اما به طور کلی در مقایسه با امکانات و شرایط یکسان، هر چه تعداد فنرها بیشتر باشد، هزینه کمتری نسبت به همان تعداد فنر به صورت جداگانه خواهد داشت. به عنوان مثال هزینه ساخت یک توالت فرنگی با ۴ آبنما (بدون راهرو یا راهرو) بسیار کمتر از ۴ آبنمای یک نفره یا ۲ آبنمای دوبل خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت انواع کابین توالت فرنگی و دریافت مشاوره رایگان در این راستا می توانید با شماره تلفن های کارشناسان بازرگانی تماس حاصل فرمایید. شرکت غذاخوری ایرانیان لطفا با ما تماس بگیرید.

راه دیگری برای استعلام قیمت آپارتمان که روش پیشنهادی است از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت آپارتمان این امکان وجود دارد که شرکت های تولید کننده غرفه معمولا از طریق وب سایت خود غرفه ها را در اختیار مشتریان و خریداران قرار دهند. “کانتین ایرانی” به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع سرویس بهداشتی پیش ساخته در جنوب کشور، فرم آنلاین قیمت آپارتمان را بپرسید از طریق وب سایت خود به مشتریان و خریداران آپارتمان ارائه دهد. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفقیت آمیز فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار وی قرار خواهد داد.



دیدگاهتان را بنویسید