فواید باورنکردنی فلفل سیاه برای سلامتی

فواید باورنکردنی فلفل سیاه برای سلامتی

روز جدید پزشکان فواید باورنکردنی مصرف فلفل سیاه را برای سلامتی توصیف می کنند.

پزشکان آیورودا معتقدند که فلفل سیاه تورم را تسکین می دهد. در طب سنتی چین از فلفل سیاه برای درمان صرع نیز استفاده می شود.

آیورودا علم باستانی بسیاری از هندی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است که منشأ آن در هند است و به ویژه در هند از ارزش بالایی برخوردار است، اگرچه در سایر کشورها نیز در طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیورودا از گیاهان دارویی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می شود.

علم مدرن همچنین نشان داده است که فلفل سیاه در واقع فوایدی برای سلامتی دارد که عمدتاً به دلیل آلکالوئیدی به نام پیپرین است، یک ماده شیمیایی که طعم تند و آنتی اکسیدان های قوی به فلفل می دهد.

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که مواد مضری به نام رادیکال های آزاد را از بین می برند. رژیم غذایی ناسالم، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، الکل و سیگار می تواند تعداد رادیکال های آزاد را در بدن افزایش دهد. بسیاری از آنها می توانند به سلول ها آسیب برسانند، باعث پیری افراد سریعتر و ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان، آرتریت، آسم و دیابت شوند.

مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات و سلول ها نشان می دهد که پیپرین با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند. فلفل سیاه همچنین می تواند جذب کورکومین، ماده فعال موجود در ادویه ضد التهابی محبوب زردچوبه را بهبود بخشد. محققان دریافته اند که مصرف 20 میلی گرم پیپرین با 2 گرم کورکومین دسترسی افراد به کورکومین را تا 2000 درصد بهبود می بخشد.

مطالعات دیگر نشان داده اند که فلفل سیاه می تواند جذب بتاکاروتن را بهبود بخشد، ترکیبی که در سبزیجات و میوه ها یافت می شود و بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که می تواند با آسیب سلولی مبارزه کند. مطالعات نشان داده است که مصرف 15 میلی گرم بتاکاروتن با 5 میلی گرم پیپرین به طور قابل توجهی سطح بتاکاروتن خون را در مقایسه با مصرف بتاکاروتن به تنهایی افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید