فواید هوای سرد برای سلامتی بدن

فواید هوای سرد برای سلامتی بدن

روز جدید تحمل فصول سرد سال برای بسیاری از مردم بسیار سخت است. هوای سرد می تواند پوست را خشک کرده و خطر ابتلا به بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی را افزایش دهد.

با این حال، دانشمندان می گویند که هوای سرد می تواند برای سلامت انسان نیز مفید باشد. به عنوان مثال، وقتی هوا سرد است، بدن متابولیسم خود را افزایش می دهد تا گرمای مورد نیاز خود را تامین کند. این بدان معناست که شما کالری بیشتری می سوزانید.

در این مقاله به فواید هوای سرد برای سلامتی می پردازیم:

1- تقویت مغز

هوای سرد از روند تفکر انسان پشتیبانی می کند. تحقیقات نشان می دهد که وقتی دمای اتاق کمتر است، عملکرد ذهنی افراد بهتر از زمانی است که اتاق گرم است. مطالعات دیگر نیز نشان می دهد که افراد در تابستان کمتر از زمستان مشکلات شناختی خود را حل می کنند.

2- افزایش چربی قهوه ای

بسیاری از چربی های موجود در بدن انسان، چربی های سفید هستند. با این حال، چربی های ذخیره شده در میتوکندری حاوی چربی های قهوه ای هستند که انرژی و گرما را در بدن تولید می کنند. وقتی افراد در معرض سرما قرار می گیرند، سطح چربی قهوه ای افزایش می یابد و این برای سلامت بدن مفید است.

3- بهبود آلرژی

اگر از آن دسته افرادی هستید که از آلرژی رنج می برند، هوای سرد خبر خوبی برای شماست. گرده گل یکی از عوامل اصلی واکنش های آلرژیک در انسان است. خبر خوب این است که در هوای سرد و برفی هیچ گرده حساسیت زا وجود ندارد.

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی مجروح شده اید از کیسه یخ برای جلوگیری از تورم و درد استفاده کنید. در واقع تاثیرات هوای سرد بر بدن مشابه تاثیر کمپرس یخ بر جراحات است. یافته های دانشمندان نشان می دهد که هوای سرد تورم مفاصل انسان را کاهش می دهد، زیرا هوای سرد به عنوان یک کیسه یخ طبیعی عمل می کند و التهاب را کاهش می دهد.

از دیگر مزایای هوای سرد برای بدن می توان به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند زیکا، ویروس نیل غربی، تب دنگی و مالاریا اشاره کرد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که افراد در هوای سرد کیفیت خواب بهتری نسبت به هوای گرم دارند. کمک به مبارزه با عفونت ها، جوانسازی پوست و بهبود عملکرد بدن از دیگر مزایای هوای سرد برای بدن است.

دیدگاهتان را بنویسید