فواید دوچرخه سواری برای سلامتی چیست؟


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890045

این کارشناس ورزشی با بیان اینکه دوچرخه سواری برای قدرت و استقامت مفید است، گفت: دوچرخه سواری را تا جایی که می خواهید می توانید با شدت بسیار کم انجام دهید تا در صورت نقاهت از آسیب یا بیماری شروع کنید، اما می توان آن را تبدیل به یک ورزش کرد. ورزش بدنی سنگین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار داشت: برای تناسب اندام و تندرستی باید تحرک بدنی داشته باشید. فعالیت بدنی منظم می تواند شما را از بیماری های جدی مانند چاقی، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های روانی، دیابت و آرتریت محافظت کند.

این کارشناس ورزشی بیان کرد: دوچرخه سواری ورزشی سالم و کم خطر است که در هر سنی از خردسالان گرفته تا افراد مسن قابل انجام است. همچنین سرگرم کننده، ارزان و برای محیط زیست خوب است.


*دوچرخه سواری فقط دو تا چهار ساعت در هفته برای سلامتی مفید است

وی افزود: دوچرخه سواری تا محل کار یا خرید یکی از موثرترین راه های ترکیب ورزش منظم با زندگی روزمره است. تخمین زده می شود که روزانه یک میلیارد نفر برای حمل و نقل، تفریح ​​و ورزش دوچرخه سواری می کنند. دوچرخه سواری برای سلامتی و تناسب اندام فقط برای دو تا چهار ساعت در هفته به بهبود سلامت کلی شما کمک می کند.

الماسی خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری کم تاثیر است: در مقایسه با سایر ورزش ها، فشار و آسیب کمتری ایجاد می کند. یک تمرین خوب عضلانی: دوچرخه سواری از تمام گروه های عضلانی اصلی هنگام پدال زدن استفاده می کند. آسان: بر خلاف برخی ورزش های دیگر، دوچرخه سواری به مهارت های بدنی بالایی نیاز ندارد. بیشتر مردم دوچرخه سواری را بلد هستند و وقتی یاد بگیرید هرگز فراموش نمی کنید.

الماسی با بیان اینکه دوچرخه سواری برای قدرت و استقامت مفید است، گفت: در صورت نقاهت از آسیب یا بیماری می توان برای شروع دوچرخه سواری به میزانی که می خواهد با شدت بسیار کم انجام داد، اما تا زمانی که ورزش سخت شود می توان آن را افزایش داد.

این کارشناس ورزشی تصریح کرد: روشی سرگرم کننده برای خوش اندام شدن; ماجراجویی و هیجانی که از پایین رفتن از تپه‌ها و ساحل بدست می‌آورید به این معنی است که در مقایسه با سایر فعالیت‌های فیزیکی که شما را در خانه نگه می‌دارند، احتمال بیشتری دارد که به دوچرخه سواری منظم ادامه دهید. زمان یا مکان خاصی دارید یا نیاز دارید.

الماسی افزود: دوچرخه سواری به عنوان یک روش حمل و نقل جایگزین زمان بی تحرکی (نشستن) صرف رانندگی با وسایل نقلیه موتوری یا استفاده از تراموا، قطار یا اتوبوس با ورزش سالم می شود.


*فواید دوچرخه سواری منظم برای سلامتی

الماسی درباره فواید دوچرخه سواری منظم برای سلامتی گفت: دوچرخه سواری در درجه اول یک فعالیت هوازی است، به این معنی که قلب، رگ های خونی و ریه های شما ورزش می کنند. شما عمیق‌تر نفس می‌کشید، عرق می‌کنید و دمای بدنتان را افزایش می‌دهید که سطح تناسب اندام شما را بهبود می‌بخشد.

وی بیان کرد: افزایش آمادگی قلبی عروقی، افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه ها، بهبود تحرک مفاصل، کاهش سطح استرس، وضعیت و هماهنگی بهتر بدن، تقویت استخوان ها، کاهش سطح چربی بدن، پیشگیری یا مدیریت بیماری و کاهش اضطراب و افسردگی از جمله فواید آن است. دوچرخه سواری است
الماسی گفت: دوچرخه سواری می تواند سلامت جسم و روان را بهبود بخشد و احتمال بروز بسیاری از مشکلات سلامتی را کاهش دهد. دوچرخه سواری یک راه عالی برای کنترل یا کاهش وزن است زیرا سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد، عضله می سازد و چربی بدن را می سوزاند.

الماسی تصریح کرد: اگر می خواهید لاغر شوید دوچرخه سواری باید با رژیم غذایی سالم همراه شود. دوچرخه سواری یک ورزش راحت است و شما می توانید زمان و شدت آن را تغییر دهید، می تواند به آرامی و مطابق با خودتان تغییر کند.

این کارشناس ورزشی گفت: تحقیقات نشان می دهد باید حداقل 8400 کیلوژول (حدود 2000 کالری) در هفته با ورزش بسوزانید. دوچرخه سواری ثابت حدود 1200 کیلوژول (حدود 300 کالری) در ساعت می سوزاند.

وی افزود: اگر روزی دو بار دوچرخه سواری کنید به زودی به این هدف خواهید رسید. تحقیقات نشان می دهد که نیم ساعت دوچرخه سواری در روز حدود پنج کیلوگرم چربی در یک سال می سوزاند.


* بیماری های قلبی عروقی و دوچرخه سواری

الماسی ادامه داد: بیماری های قلبی عروقی شامل سکته، فشار خون و سکته قلبی است. دوچرخه سواری منظم قلب، ریه ها و گردش خون را تحریک و بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
وی افزود: دوچرخه سواری باعث تقویت عضلات قلب، کاهش ضربان قلب در حالت استراحت و سطح چربی خون می شود. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند، دو تا سه برابر کمتر از افرادی که با ماشین سفر می‌کنند، در معرض آلودگی قرار دارند، بنابراین عملکرد ریه‌های آن‌ها بهبود می‌یابد. یک مطالعه دانمارکی که طی 14 سال با 30000 نفر بین 20 تا 93 سال انجام شد، نشان داد که دوچرخه سواری منظم از افراد در برابر بیماری قلبی محافظت می کند.


* سرطان و دوچرخه سواری

الماسی اذعان داشت: پژوهشگران زیادی رابطه ورزش و سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ و سینه را بررسی کرده اند. تحقیقات نشان می دهد که اگر دوچرخه سواری کنید، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. برخی شواهد نشان می دهد که دوچرخه سواری منظم خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.


*دیابت و دوچرخه سواری

سمیه الماسی گفت: دیابت نوع 2 در حال افزایش است و یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی است. اعتقاد بر این است که عدم فعالیت بدنی یکی از دلایل اصلی این بیماری در انسان است. یک مطالعه گسترده در فنلاند نشان داد افرادی که بیش از 30 دقیقه در روز دوچرخه سواری می کنند، 40 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

وی گفت: دوچرخه سواری باعث بهبود قدرت، تعادل و هماهنگی می شود. همچنین می تواند به جلوگیری از سقوط و شکستگی کمک کند. دوچرخه سواری یک ورزش ایده آل در صورت ابتلا به آرتروز است زیرا یک ورزش کم خطر است که فشار کمی به مفاصل وارد می کند. الماسی افزود: شرایط روحی مانند افسردگی، استرس و اضطراب را می توان با دوچرخه سواری منظم کاهش داد. این به دلیل تأثیر خود ورزش و به دلیل لذتی است که دوچرخه سواری می تواند به همراه داشته باشد.


* دوچرخه سواری دستی و سلامتی

این کارشناس ورزشی گفت: دوچرخه های دستی شبیه سه چرخه های خوابیده هستند اما به جای پدال، با دست حرکت می کنند. در صورت لزوم می توان از تسمه های Velcro برای اتصال دست ها به پدال ها استفاده کرد.

وی گفت: این سبک تریک به افراد قطع عضو، افراد دارای ضایعات نخاعی و افرادی که از برخی بیماری‌ها مانند سکته مغزی بهبود می‌یابند، اجازه می‌دهد تا به عنوان نوعی ورزش و تفریح ​​دوچرخه سواری کنند. دوندگان از مزایای قلبی عروقی و هوازی مانند سایر دوچرخه سواران بهره می برند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید