فواید بی سابقه خوردن سیب با معده خالی

فواید بی سابقه خوردن سیب با معده خالی

روز جدید خوردن حداقل یک سیب در روز با معده خالی به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

خوردن سیب با معده خالی به کاهش وزن کمک می کند. از آنجایی که سیب کم کالری و فیبر بالایی دارد، از افزایش وزن و گرسنگی صبحگاهی جلوگیری می کند. اما سیب به تنهایی غذای ایده آلی نیست. بهتر است به محض بیدار شدن از خواب آن را بخورید تا سوخت و ساز بدنتان شروع شود و سپس صبحانه بخورید. به این ترتیب فیبر محلول موجود در سیب فعالیت روده ها را افزایش می دهد و باعث می شود با غذای کمتری احساس سیری کنید. همچنین برای آب کردن چربی های شکم بسیار موثر است.

قند خون خود را تنظیم کنید

خوردن یک سیب سبز با معده خالی به حفظ قند خون پایدار کمک می کند. این ویژگی برای افراد دیابتی یا کسانی که در معرض خطر دیابت هستند بسیار مهم است. باید به خاطر داشته باشید که متابولیسم بدن در طول خواب به کار خود ادامه می دهد و لوزالمعده ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آنجایی که سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با معده خالی باعث کاهش جذب روده می شود و این تاثیر در طول روز ادامه دارد.

مطالعات نشان می دهد افرادی که با معده خالی سیب می خورند کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

به گفته پزشکان، هر فرد به ۲۸ گرم فیبر در روز نیاز دارد. یک سیب 5 گرم فیبر دارد و خوردن آن با معده خالی برای بدن بسیار مفید است.

پوست سیب سرشار از فیبر است که باعث تحریک بزاق می شود. این باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دهان می شود که می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. خوردن سیب حتی بعد از مسواک صبحگاهی عالی است. زیرا با خوردن غذاهای شیرین باکتری های وارد شده به دهان را کاهش می دهد.

ضربان قلب منظم

یکی دیگر از فواید خوردن سیب سبز در روزه داری این است که به دلیل داشتن پتاسیم بیشتر در مقایسه با سایر انواع سیب مانند الکترولیت، رطوبت سلول ها را متعادل می کند. این برای ضربان قلب منظم بسیار مهم است. اگر در طول روز پتاسیم کافی دریافت نکنید، قلب خود را در معرض خطر ضربان قلب نامنظم قرار می دهید. دانشمندان معتقدند که همه افراد روزانه به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارند. هر سیب حاوی 115 میلی گرم پتاسیم است که برای حفظ ضربان قلب از ابتدا تا پایان روز کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید