فوق العاده رتبه بندی معلمان نیز مشمول کسر بازنشستگی می شود

فوق العاده رتبه بندی معلمان نیز مشمول کسر بازنشستگی می شود

محمدمهدی زاهدی با ابراز شکرگزاری از اینکه بالاخره طرح رتبه بندی معلمان تکمیل شد، گفت: پس از سال ها انتظار معلمان و تلاش های فراوان، بالاخره مجلس این طرح را تصویب کرد و هیئت امنا طرح آن را مهر و تصویب کرد. «رتبه بندی معلمان برای اجرا به دولت اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون دولت یک ماه فرصت دارد تا آیین نامه خود را تدوین و تصویب کند و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند، افزود: نکات مهمی در این زمینه وجود دارد. در این پروژه چندین مقام برای معلمان ترسیم کردیم و معلمان به پنج رتبه کمک معلم، معلم معلم، کمک معلم، دانش آموز معلم و معلم معلم تقسیم شدند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فرآیند ارزشیابی معلمان چهار معیار صلاحیت عمومی، صلاحیت حرفه ای، صلاحیت حرفه ای و تجربه در نظر گرفته شد، گفت: نکته دیگر این طرح تشویق معلمان در هر مرحله است. گام به گام باید حداقل 5 سال در سمت قبلی خود باقی بمانند.

وی ادامه داد: البته در این راستا این مدت زمان خدمت معلمان در مدارس ابتدایی، استثنایی، مدارس مناطق فقیرنشین، مرزی و عشایری به ازای هر سال کار تمام وقت در این مناطق سه ماه کاهش یافته است. . . “

زاهدی خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه نخبگان فقط برای یک مرحله می توانند از این طرح استفاده کنند که دو سال کاهش می یابد.

وی افزود: افزایش حقوق برای افراد دارای رتبه کمک معلم حداقل 45 درصد، مربیان معلم حداقل 55 درصد، معاونت معلمان 65 درصد، کمک معلمان 75 درصد و معلمان حداقل 90 درصد است. حق الکار حق کارمند و اضافه کار است و عددی که به حقوق معلمان اضافه می شود باید به عنوان رتبه فوق العاده معلمان در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه فوق العاده معلمان کسر بازنشستگی است، گفت: طرح رتبه بندی معلمان کار بزرگی است که مجلس در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش انجام داده است. بهبود شرایط زندگی معلمان

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح گفت: کمیسیون های حسابرسی مرکزی، منطقه ای و شهرستانی با ترکیب خاصی که قانون پیش بینی کرده تشکیل شده است و امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان هر چه سریعتر اجرایی شود.

زاهدی با بیان اینکه تاریخ اجرای طرح 31 شهریور 1400 است، افزود: در تصمیماتی که قرار است در سال آینده صادر شود، نیمه دوم سال 1400 بدهی تلقی می شود و امیدواریم مجلس این سوال را برای افزایش پیگیری کند. حقوق معلمان باید پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید