فیفا به زودی دوره VAR را برای داوران ایرانی برگزار می کند


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805827

با هماهنگی رئیس و دبیرکل فدراسیون دوره VAR را گذراندم.

داور بین المللی فوتبال معتقد است VAR به خوبی جای خود را در فوتبال جهان باز کرده است و این فناوری می تواند برای رشد داوری ما موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فدراسیون فوتبال ، موعود بنیادی فرد درباره دوره VAR که زیر نظر فیفا در امارات برگزار شد، گفت: این دوره از 23 تا 26 دی ماه برگزار می شود. 2022 (3 فوریه) – 26 فوریه) در دبی نظرات ماسیمو بوساکا، مدیر داوری فیفا، مایک واندر رست، مدیر پروژه VAR، اسکار رویز و خورخه لاریواندا، مربیان فیفا.

وی افزود: این کلاس 4 روزه بسیار مفید و کاربردی بود با توجه به اینکه در سال 2019 در دوره کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای داوران آسیایی حضور داشتم و در مرحله اول دوره VAR آموزش های لازم را گذراندم. متاسفانه این دوره ها به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. این دوره 4 روزه به میزبانی امارات برگزار شد و با توجه به اینکه باید در دوره بعدی آن ساعات شرکت می کردم، با کمک و هماهنگی شهاب الدین عزیزی هادم رئیس و حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون این شرایط را فراهم کردند. به همین دلیل از آنها قدردانی و تشکر می کنم.

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: در این دوره با ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوری فیفا درباره دوره VAR در ایران صحبت کردم و بوساکا یادآور شد که پس از صحبت های عزیزی هادم با جیانی اینفانیتو، سرمربی فیفا قطر، سوال است و اعلام کرد که آمادگی برگزاری این کلاس را برای داوران ایرانی داریم. پس از مکاتبه با فدراسیون فوتبال ایران، در این زمینه برنامه ریزی خواهیم کرد و به احتمال زیاد در اسفند یا فروردین این شرایط را برای ایران فراهم خواهیم کرد و حتی ممکن است مدرس این دوره باشم.

وی با اشاره به افزایش 400 درصدی حق الزحمه داوران گفت: با عنایت ویژه داور، حق الزحمه داوران در این فصل 400 درصد افزایش یافته است و جا دارد از رئیس فدراسیون به نمایندگی از قوه قضائیه تشکر کنم. “


0e2cd6c1 773e 4277 96db 827b48b20baf خبر خاکستری

بنیادی در پایان درباره فناوری VAR و اینکه چقدر این سیستم می تواند به رشد داوری و فوتبال کمک کند، گفت: باید بپذیریم که VAR جای خود را در فوتبال باز کرده و می تواند در رشد داوری موثر باشد. مهم ترین تورنمنت های جهانی و آسیایی از این فناوری استفاده می کنند و کمک زیادی به داوری به خصوص فوتبال می کند. قطعا استفاده از این سیستم در فوتبال ما هم در سطح ملی و هم در سطح باشگاهی کشور موثر است. امیدوارم با شورای عزیز هادم هر چه زودتر این دوره در ایران برگزار شود تا سایر داوران مجوز VAR را بگیرند تا دیگر نتوانیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا عذرخواهی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید