فیلم سینمایی «خدای بچه های کوچک» با موضوع کودکان کار در کرج ساخته شده است


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885123

محمدرضا عمادین گفت: فیلم سینمایی «خدای بچه های کوچک» به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد فرهاد طب نوری و تهیه کنندگی اینجانب در ژانر کودک با موضوع کودکان کار در کرج ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا عمادین تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: «خدای بچه های کوچک» به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد فرهاد طب نوری و تهیه کنندگی اینجانب در ژانر کودک با موضوع کار. بچه ها، جدیدترین فیلم آماده اکران است.

او ادامه داد: فیلمنامه این اثر این اثر در سال 2018 توسط نویسنده به من هدیه شد و من علاقه زیادی به اضافه کردن یک اثر ارزشمند در ژانر کودک و نوجوان به کارنامه خود داشتم.

عمادین افزود: پس از مطالعه فیلمنامه و اخذ مجوزهای لازم از مراکز مربوطه به اثری برخوردیم که شخصیت های اصلی آن کودکان بوده و موضوع فیلمنامه مربوط به کودکان کار بوده است.

این تهیه کننده بیان کرد: هماهنگی های لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز انجام داده ایم و طی نامه ای به مدارس ابتدایی و متوسطه علاقه مند استان، دعوت به حضور در این فیلم شده است.

وی با بیان اینکه حدود 2000 نفر برای بازی در این فیلم در البرز ثبت نام کرده بودند، گفت: روزانه از حدود 200 دانش آموز تست گرفتند و این اکران نزدیک به دو ماه طول کشید تا بازیگران فیلم مشخص شوند.

عمادین با اشاره به اینکه شخصیت اصلی فیلم داستان یک روز کاری یک برادر و خواهر است، ادامه داد: می توانستیم از کودکان و نوجوانان برای انتخاب بازیگران استفاده کنیم اما هدف اصلی ما کار محلی بود و به دنبال بازیگر متولد روستا استعدادهای جدید در سینما و تلویزیون.

این تهیه کننده تاکید می کند: در ژانر کودک و نوجوان قطعا ناشناخته بودن بازیگر برای مخاطب مهم است تا معنای پیام داستان حفظ شود و آن را باورپذیرتر کند که جذابیت اثر را افزایش می دهد.

وی افزود: پس از انتخاب بازیگران و تکمیل مراحل پیش تولید، وارد فاز اجرایی (تولید) شدیم. اواخر اسفند 1396 کار شروع شد و از آنجایی که نیاز به لوکیشن های ویژه در اطراف شهرهای بزرگ داشتیم، تصویربرداری در اطراف کوره های ورمین و آجرپزی آغاز شد و در کرج و تهران ادامه یافت.

عمادین موضوع اصلی فیلم را کار کودک عنوان کرد و ادامه داد: فضای تولید کار کودک کاملا متفاوت است زیرا کار با کودکان مشکلات و سختی های خاص خود را دارد. شهر مترو و مکان های شلوغ داشت که کار را سخت تر می کرد.

این تهیه کننده تصریح کرد: با همه سختی ها و سختی ها کار به پایان رسید و پس از تولید فیلم در مرحله تدوین و دوبله فیلم با ورود کرونا مواجه شدیم که منجر به تعطیلی کار و این شد. باعث لغو جشنواره ها، تحت الشعاع قرار دادن و مجازی شدن بیشتر جشنواره ها شد.

عمادین ادامه داد: بچه هایی که در این فیلم شرکت کردند دوست داشتند کار را ببینند و در فضای واقعی اکران شد، چون فضای مجازی برای آنها خیلی تعریف نشده بود، بنابراین ما این اثر را نگه داشتیم و فکر نمی کردیم که کرونا تاثیری روی آن بگذارد. بسیار زمان زیادی می برد و خوشبختانه امسال با تشکیل کارگروه جشنواره کودک و نوجوان که در مهرماه برگزار می شود، این اثر به جشنواره ارسال می شود.

وی افزود: روند کار به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید شد و متاسفانه نویسنده و کارگردان زنده یاد فرهاد طب نوری و یکی از بازیگران فیلم به نام عزت الله مهرآوران نیز درگذشت و اکران خصوصی این اثر برگزار شد. همزمان به یاد این دو عزیز

عمادین با اشاره به اینکه اکران خصوصی این فیلم با حضور عوامل و خانواده آنها انجام شد، گفت: انتظار بچه ها به پایان رسید و فیلم اکران شد و استقبال بی نظیری شد اما زمان طولانی تولید تا اکران. باعث شد بازیگران فیلم رشد کنند و اگر الان ببینند شاید شما آنها را نشناسید.

این تهیه کننده با بیان اینکه تولید فیلم در استان البرز مانند استان های دیگر است، ادامه داد: مشکلاتی از قبیل هزینه، تحریم، امکانات در همه استان ها برای ساخت فیلم وجود دارد، اما این دغدغه ها نباید مانع فعالیت ما شود، باید در مقابل مشکلات مقاومت کنیم. و مستقل باشید شما رو به جلو کار کردید.

وی با بیان اینکه برای خلق یک اثر هنری نباید به مسائل حاشیه ای پرداخت و افزود: برای پیشرفت در هر کاری باید مسیر سالمی را طی کرد و با تلاش و پشتکار به هدف نهایی رسید.

عمادین با تاکید بر اینکه فیلم «خدای بچه های کوچک» پس از حضور در جشنواره کودک و نوجوان از یکی از شبکه های اصلی سیما پخش می شود، گفت: برنامه ما این است که ابتدا در جشنواره کودک و سپس از رادیو پخش شود. بررسی خواهند شد.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در پایان خاطرنشان کرد: دست مادر، همسر و خانواده ام را می بوسم زیرا در این سال ها مشغول کار بودم و نمی توانستم برای آنها وقت بگذارم و همچنین از همه عزیزانی که در کنار ما بودند تشکر می کنم. ایجاد در این شغل

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید