قاریان مازندرانی از بیمه هنرمند بهره مند می شوند


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901136

محمد محمدی گفت: ساماندهی این خوانندگان در بخش بیمه هنرمندان در حال پیگیری است و امیدواریم با تغییرات پیش رو هنرمندان به ویژه سالمندان بتوانند از مزایای بیمه هنرمندان بهره مند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص مراسم اختتامیه سیزدهمین سوگواره استان مازندران در شهر نور اظهار داشت: این برنامه در راستای سلسله فعالیت های وزارت فرهنگ و رهبری در راستای ترویج، گسترش و گسترش است. و توسعه فعالیت های مذهبی و هنری.


وی به تعزیه خوانان در شهرستان نور اشاره کرد و گفت: امیدواریم اجرای این برنامه ها در استان موجب رشد، ارتقاء و جذب بیشتر علاقمندان به این برنامه شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: برنامه های مختلف آموزشی تعزیه از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز تقویت شده است و علاوه بر این برنامه ساماندهی تعزیه خوانان نیز در حال پیگیری است. در یک بخش بیمه مجریان و امیدواریم با تغییرات پیش رو، هنرمندان به ویژه سالمندان بتوانند از مزایای بیمه مجریان استفاده کنند.


این کارمند خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم ارتباط هنرمندان تعزیه را با افرادی که در سال های گذشته وجود داشته اند حفظ و افزایش دهیم زیرا معتقدیم خرده فرهنگ ها منجر به شکل گیری هویت می شود و اگر هویت ها شکل بگیرد چه چیزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی وجود دارد. قطعا قوی تر است خواهد بود

محمدی با اشاره به آغاز کار صنفی در این مجموعه یادآور شد: در انجمن نمایش استان مازندران بخشی به عنوان مرکز تعزیه مازندران داریم که با حضور پیرمردان، پیشکسوتان و صاحب نظران این حوزه تشکیل می شود.

وی گفت: این مرکز در حال تحقیق در مورد کتب و نوشته های تعزیه است و تلاش می کند تا همه آنها را به شکل اصلی حفظ و ثبت کند تا بتوانیم این را مکتوب کنیم و مورد استفاده همه قرار گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: با توجه به اینکه تعزیه در گذشته های دور در مازندران برگزار می شد، شناسنامه دارند و باید این اصالت به عنوان میراث فرهنگی مردم مازندران حفظ شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور همچنین به برگزاری سیزدهمین سوگواره در استان مازندران اشاره و بیان کرد: این سوگواره از پنجم شهریور ماه در شهرستان نور آغاز و تا دوم مهرماه در باب الخواج رستمرود با پنج نفر برگزار شد. گروه هایی از غرب تا شرق مازندران.


داوود فلاح گفت: این تلاوت در مدت کوتاهی در حد توان اجرا شد و در شب اختتامیه از پیشکسوتان مازندرانی تلاوت تجلیل شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید کرد: از نکات قابل توجه سیزدهمین سوگواره استان حضور پرشور جوانان در اجرا بود که نشان می دهد تعزیه جایگاه ویژه خود را در بین جوانان پیدا کرده است. و با حضور نسل جوان در این راه. به تداوم باشکوه تعزیه در آینده استان مازندران امیدواریم.

لازم به ذکر است سال گذشته از وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان نور به عنوان دوازدهمین منتخب استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید