قبل از بازی با عراق در اردوی تیم ملی چه گذشت؟

قبل از بازی با عراق در اردوی تیم ملی چه گذشت؟

اسکوچیچ طبق وعده قبلی خود لیست 25+6 تیم ملی را بعدازظهر یکشنبه 2 بهمن ماه در اختیار رسانه ها قرار داد. فهرستی که در چند ماه اخیر به خصوص در ماه گذشته بیش از هر زمان دیگری موضوع بحث، بحث و پیش بینی های فراوان بوده است.

صحبت های رئیس فدراسیون که همه را به اشتباه انداخت

حواشی عجیب یکی دو بازیکن و همچنین موقعیت مطلوب و مطمئن تیم ملی در جدول و شیوع اخیر تعداد زیادی از بازیکنان پیشتاز در نیم فصل، موارد زیادی از ابتلا به کرونا را در پی داشته است. به طور مختصر و یا بعضاً اعلام مواضع مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی برای جمع بندی درباره حضور یا عدم حضور ملی پوشان، به طوری که پس از صحبت های شهاب عزیزی هادم در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی بانوان، تیم ملی برگزار شد. تقریباً همه به یک نتیجه مشترک رسیده بودند که هیچ خبری از کنعانیان و سوارکاران در لیست آینده وجود نخواهد داشت.

تمرکز اسکوچیچ بر اخلاق و ملاحظات رفتاری

اسکوچیچ در عین حال در دو برنامه ورزشی نسبتا پرمخاطب تلویزیونی حضور یافت و با تاکید مجدد بر مواضع رئیس جمهور در خصوص اخلاق و ملاحظات رفتاری بیشتر در اردوی تیم ملی، به این نتیجه رسید که لیست متفاوتی را شاهد خواهیم بود، اما بر خلاف همه گمانه زنی ها، لیست تیم ملی دفاعی است. خط مثل قبل بود و خبری از دعوت و سوار نشدن کنعانیان نبود.

دعوت کنعانیان و سوارکاران، دو مدافعی که شرایط خوبی ندارند

اسکوچیچ با علم به اینکه دعوت از دو مدافع به خصوص کنعانی ها می تواند طیف گسترده ای را علیه او برانگیزد و حتی بر جو تیم ملی تاثیر بگذارد ترجیح می دهد بار تمام این حملات را به دوش بکشد اما یکی از آماده ترین چهره های او در “بدون صلیب” خط دفاعی کمتر از یک ماه پیش به عنوان یکی از دو بازیکن ایرانی در تیم منتخب آسیا معرفی شد و به عبارتی در اوج تمرینات خود به سر می برد.
آنچه مسلم است این است که اسکوچیچ قبل از اینکه بخواهد او را در لیست قرار دهد با او صحبت کرده و عملکرد او را در چند هفته گذشته تماشا کرده است تا بهترین تصمیم ممکن را برای این بازیکن پرحاشیه بگیرد.

تصمیمات بزرگ نیازمند حمایت هواداران تیم ملی است

صرف نظر از مسائلی که به آن اشاره کردیم، نگاهی به دغدغه های سرمربی کرواسی تیم ملی و اینکه او به عنوان اولین نفر در کادر فنی که در چنین مسابقاتی قطعات کلیدی و ضروری تیم ملی را پشت سر گذاشته چقدر اعتماد به نفس دارد، بیهوده نیست. ویژگی مهم و تعیین کننده ای که از سوی مقامات فوتبال ایران به سرمربی تیم ملی هر کشور پیشنهاد شده است. همان نیرویی که شما را به یکی از حساس ترین لحظات تاریخ فوتبال ایران تبدیل می کند، می تواند نام مهدی رحمتی را بر سر بگذارد و به رحمان احمدی اعتماد کند یا دلت برای جلال حسینی، وریا گفوری و هادی عقیلی، کاپیتان های تیم فوتبال ایران تنگ شود. سه تیم اول، اما آب از آب حرکت نکنید.

آیا رسانه ها، خبرنگاران، رادیو و تلویزیون و سایر دست اندرکاران فوتبال به گونه ای عمل کردند که اسکوگریگر پس از ایجاد چنین نتایجی و کسب رتبه یک قاره آسیا، بدون کوچکترین ترسی از ثبت نتیجه، قدرت خود را اعمال کند؟ آیا در تیم ملی بازی می کنی و با حمایت و هواداران تیم ملی ایران با چنین اشتباهاتی روبرو می شوی؟

برای اسکوچیچ جام جهانی هنوز تمام نشده است

وقتی اسکوچیچ می بیند که با وجود نتایج عالی که با تیم ملی کسب کرده باید از عملکرد خود دفاع کند، چگونه می تواند در آستانه بازی با تیم ملی عراق به تیمش انگیزه دهد؟ چون می داند که اگر به نتیجه نرسد، به تنهایی باید به منتقدانش پاسخ دهد. اسکوچیچ اگر از از دست دادن تیمش نمی ترسید قطعا تصمیمات بسیار جسورانه تری می گرفت.

در مورد ماجرای طارمی و عدم دعوت او ابتدا بدون تعارف باید گفت که اگر حریفان این دوره سوریه و لبنان نبودند بعید بود طارمی به تیم ملی دعوت نشود چرا که عده ای اجازه نقض قوانین را دادند. آنها اجازه ایجاد این دایره ارتباط و اعتماد بین هواداران تیم ملی و اسکوچیچ را نمی دهند و بنابراین نباید کادر فنی را متهم به دعوت از مدافع منتخب سال آسیا کرد.

علاوه بر این موضوع دیگری که باعث شده اسکوچیچ با تمام وجود به رقابت بپردازد این است که او با وجود جو همه چیز را تمام شده نمی داند. اسکوچیچ در هفته گذشته بارها توصیه کرده است که فکر نکنیم اکنون تمام شده است. اسکوچیچ که می‌دانست هر نتیجه‌ای جز پیروزی در برابر عراق و امارات می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد، ترجیح داد با همه مردم خود در میدان باشد، بنابراین به جای هرگونه لفاظی، حداقل در مورد مسائل فنی.

دیدگاهتان را بنویسید