قبل از بررسی لایحه بودجه 1401 رتبه معلمان را اعتبارسنجی کنید

قبل از بررسی لایحه بودجه 1401 رتبه معلمان را اعتبارسنجی کنید

بسیاری از نمایندگان مجلس به دنبال نهایی شدن این لایحه قبل از بررسی بودجه 1401 در مجلس هستند.

سه هفته پیش کمیسیون آموزش این لایحه را به پایان رساند و به دادگاه کشیده شد. بر اساس اصلاحات کمیسیون آموزش حقوق فرهنگی بین 25 تا 75 درصد افزایش می یابد. البته سوالات زیادی از سوی معلمان درباره میزان افزایش حقوق مطرح می شود، اما به گفته منادی، رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، هفته آینده رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

سید علی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «اندیشه معاصر» گفت: امیدوارم این بار لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس بیاید، آخرین باری باشد که درباره آن صحبت می کنیم. این لایحه در اسرع وقت در همان سال 1400 تصویب و اجرا شود.

نماینده تهران گفت: 40 درصد کارکنان دولت در وزارت آموزش و پرورش حضور دارند و هرگونه تغییر در این سازمان بار مالی دولت ها را به همراه خواهد داشت. بنابراین این دلیل کافی برای درک اینکه چرا لایحه رتبه بندی معلمان طولانی می شود.

وی در پاسخ به اینکه تصویب این لایحه چقدر می تواند رضایت معلمان را جلب کند؟ گفت: البته رضایت کامل نخواهد بود. تلاش می کنیم رضایت نسبی ایجاد کنیم چرا که باید شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته شود و به همه مسائل واقع بینانه نگاه شود.

مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به سرنوشت طرح رتبه بندی معلمان و دخالت آن در لایحه بودجه 1401 مجلس، گفت: با اشاره به تلاش چند ماهه این کمیسیون. درباره آموزش، پژوهش و فناوری برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: نقاط ضعف و قوت لایحه رتبه بندی معلمان به خوبی حول این بررسی ها مشخص شده است، همچنین این لایحه یک بار به مجلس تقدیم شده است. و پس از چندین بار بررسی یک بار به کمیته ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید