قتل یک جوان یمنی به سبک خاشقجی در عربستان سعودی


ساعت: 19:10
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911202

نیروهای امنیتی سعودی یک جوان یمنی را به سبک خاشقجی کشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه های عربی، نیروهای امنیتی عربستان با جنایت هولناک دیگری در ریاض، خاطره ترور جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول را زنده کردند.

در این جنایت که قربانی یک جوان 24 ساله یمنی به نام علی عاطف ههبان العلی شد، نیروهای امنیتی سعودی پس از ربودن وی از محل کارش در ریاض به دلایل نامعلومی او را شکنجه و خفه کردند.

این ماجرا که با نام «خاشقجی یمن» در شبکه های اجتماعی مطرح شد، سر و صدای زیادی به پا کرد.

سازمان حقوق بشری «اینسان» گزارش داد که این جوان یمنی از طریق شماره های سیستم امنیتی عربستان پیام های تهدیدآمیزی دریافت کرده است.

بر اساس گزارش و اسناد منتشر شده از سوی این سازمان حقوقی، دستگاه های امنیتی عربستان این جنایت را پنهان کرده و جسد این جوان یمنی را شبانه بدون طی مراحل قانونی به خاک سپردند.

برخی از بستگان مقتول نیز از سوی مقامات سعودی تهدید شده اند که در صورت درخواست کالبد شکافی یا دریافت گزارش امنیتی در این مکان، زندانی خواهند شد.

این نمونه ای از ده ها جنایت روزانه توسط عربستان سعودی و مزدورانش علیه مردم یمن است.

پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر تجاوز به زنان و دخترانی که در اردوگاه های مناطق تحت اشغال عربستان سعودی در یمن زندگی می کردند، منتشر شده بود.

مزدوران سعودی در این اردوگاه ها، زنان و دختران را برای به دست آوردن غذا مجبور به فساد اخلاقی می کنند.

خاشقجی، روزنامه‌نگار 59 ساله و منتقد هیئت حاکمه عربستان، در تاریخ 2 اکتبر 2018 (10 مهر 98) در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، یک هفته پس از انتقاد وی از مقامات سعودی به دلیل سکوت آنها در برابر آمریکا. توهین های رئیس جمهور و شناسایی نشد.

دیدگاهتان را بنویسید