تلاش برای حفظ مصونیت ولیعهد سعودی در پرونده ترور جمال خاشقجی


ساعت: 03:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901315

وکیل محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که انتصاب وی به عنوان رئیس شورای وزیران عربستان به وی از تعقیب قضایی در پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی مصونیت می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، «مایکل کلوگ» وکیل محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از دادگاهی در آمریکا خواسته است که به دلیل سمت جدید جمال خاشقجی، اتهامات علیه بن سلمان در رابطه با ترور او را لغو کند.

در پرونده ای به دادگاه فدرال ناحیه کلمبیا در واشنگتن، آن وکیل استدلال کرد که انتصاب محمد بن سلمان به عنوان رئیس شورای وزیران عربستان شکی باقی نمی گذارد که ولیعهد سعودی به دلیل این سمت از مصونیت برخوردار است.

وی همچنین افزود: قوه قضاییه باید از اتهامات ولیعهد سعودی در این زمینه صرف نظر کند.

لازم به ذکر است که شکایت از محمد بن سلمان و 20 شهروند سعودی دیگر به دلیل دست داشتن در ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 توسط خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی و یک سازمان حقوق بشری در سال 2020 سیستم قضایی آمریکا امن است.

لازم به ذکر است که چندی پیش سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور دستوری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به عنوان رئیس شورای وزیران این کشور منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید