قراردادهای مختلف و تبعیض در یک سازمان/ آیا اعتراض کارکنان قانونی است؟


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813453

صبح امروز جمعی از مسئولان شهرداری در اعتراض به پرداخت عیدی در حیاط عمارت ساعت تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آنایی: صبح امروز جمعی از مسئولان شهرداری تبریز در اعتراض به عدم پرداخت عیدی و اختلاف کارکنان رسمی و پیمانی در حیاط عمارت ساعت تجمع کردند.

به گفته مسئولان شهرداری تبریز، برخلاف سال های گذشته که عیدی کارمندان و قراردادی ها یکسان بود، امسال عیدی مسئولان 2 میلیون تن و عیدی کارکنان قراردادی 7 میلیون تن بود. اما آیا این اعتراض قانونی است؟


دو میلیون برای تمام بیمه

طبق قانون امسال کلیه کارمندان و کارگرانی که از بیمه محروم شده اند دو میلیون تن عیدی می گیرند و به همین دلیل نیز مورد استقبال مسئولان شهرداری تبریز قرار گرفت.

به گفته این کارمندان، در سال های گذشته همین عیدی به کارمندان و کارکنان قراردادی پرداخت می شد، یعنی عیدی سال های گذشته بیشتر از قانون مصوب بوده و شهرداری ها تخلف کرده اند!


انواع قراردادها در شهرداری و تبعیض

از آنجایی که در شهرداری تبریز انواع قراردادها مانند قرارداد، شرکت و … وجود دارد، این موضوع باعث ایجاد تبعیض شده است.

شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان قراردادی آزاد هستند و ممکن است قراردادهای مختلف را لغو کنند که منجر به تبعیض و اختلاف شود.

در نهایت اعتراض ماموران شهرداری قانونی نبود و پرداخت بایرام طبق قانون انجام شد اما موضوع تفاوت پرداختی ها و ایجاد تبعیض بین کارکنان است که باید هر چه سریعتر رفع شود. تا حد امکان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید