قراردادهای لیزینگ با نرخ های دولتی / قانونی در زمینه اجاره مطابقت ندارد


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844006

پس از افزایش بی رویه اجاره بهای مسکن در کلان شهرها؛

در پی بی توجهی مسئولان در زمینه اجاره مسکن، تخلف از افزایش افسارگسیخته اجاره بها در سکوت قانون و رعایت نکردن اجاره بها با تعرفه های دولتی رخ می دهد که مستاجران را به حاشیه شهرها می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; با توجه به وضعیت نامناسب اجاره بها در سال جاری و رشد سرسام آور اجاره بها در سال های اخیر، این افزایش ها ادامه دارد که به دلیل خلاء نظارتی متولیان به یکی از گلایه های جدی اقشار متوسط ​​و پایین جامعه تبدیل شده است. روز به روز افزایش یابد

حسن محتشم، کارشناس مسکن و انبوه سازی در گفت و گو با صبح توس با تاکید بر اینکه جلوگیری از دلالان در بازار مسکن است، گفت: کمک های دولتی به مسکن گام مثبتی است اما اقدام کافی نیست. “

وی افزود: دولت حدود 40 هزار میلیارد تن فولاد را به طور میانگین برای 500 هزار واحد مسکونی از این تسهیلات بررسی کرده است، بانک ها باید همکاری کنند و در جریان تسهیلات نباید مانعی ایجاد شود.

این صاحبخانه و کارشناس املاک گفت: مالکان به دلیل افزایش قیمت ها تعرفه های دولتی را رعایت نمی کنند و این فشار مضاعفی بر مستاجران وارد می کند.


da5bb57f a1ab 4442 b536 7a84f3a4aaf9 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه اجاره بها با درآمد خانوارها تناسبی ندارد، افزود: اقتصاد به صورت منظم مدیریت نمی شود و زمانی که نرخ متناسب با قیمت ملک نباشد، مانعی برای تولید و سرمایه گذاری مسکن می شود.

مختشم ادامه داد: اجاره ای که مالک بر اساس نرخ دریافت می کند با توجه به افزایش تورم توجیه اقتصادی ندارد، اما ارزش افزوده ملک موجب سرمایه گذاری در این حوزه شده است، بنابراین شرایط اقتصادی مشکلات را به صورت عرضی حل می کند اما آثار منفی در آن دارد. در میان مدت سرمایه به بخش دیگری منتقل می شود.


زمین ارزان را برای خانه دار شدن مردم فراهم کنید

وی با بیان اینکه دولت باید به مردم کمک کند تا با شهرداری صاحب خانه شوند و زمین ارزان تهیه کنند، افزود: قیمت ملک متاثر از مصالح ساختمانی، خدمات، قیمت زمین و سایر افزایش ها است و اجاره بها بر اساس قیمت مسکن تعیین می شود و تخلف از این تناسب باعث خواهد شد. کاهش عرضه مسکن

کارشناس حوزه مسکن و انبوه سازی تصریح کرد: دولت باید با مشارکت در بخش خصوصی و با کمک شهرداری ها برای افراد واجد شرایط آپارتمان بسازد.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات در رونق مسکن کاهش یافته است، اما این کمکی به عموم مردم در تهیه مسکن نخواهد کرد، چرا که افراد بی خانمان نقدینگی کمتری نسبت به سطح دارند و در زمینه سهم مسکن با مشکل مواجه خواهند شد و احتمالا به فروش خواهند رسید. امتیاز. “می‌رساند.


بیش از 50 درصد از درآمد خانوار را صرف اجاره خانه کنید

مختشم با اشاره به اهمیت عزم دولت برای ساخت خانه های کوچک با قطعات مشترک کمتر تصریح کرد: در شهرهای بزرگ بیش از 50 درصد دستمزد و درآمدها صرف اجاره بها می شود و این مشکل کلان اقتصادی کشور است.


bd02abb0 8a5d 4b5e a731 33c101d63a59 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه علاوه بر تولید مسکن ارزان قیمت، کنترل قیمت در کنار کمک و برنامه ریزی مستاجران حائز اهمیت است، افزود: با ایجاد مشاغل کاذب در اقتصاد این بهترین شغل دلالان است، بنابراین بنگاه های معاملات ملکی املاک را در اختیار دارند. در اقصی نقاط کشور رشد می کند.«که قطعا باید ساماندهی شود و در گام اول تعرفه در دفاتر املاک کاملا شفاف باشد.


متاسفانه در زمینه رانت قانونی نداریم

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون اتباع مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بها در کمیسیون متبوع خود گفت: در آستانه ورود به تابستان هستیم. فصل جابجایی مستاجران است متاسفانه قانون اجاره بها نداریم و مستاجران که عموما از اقشار فقیر جامعه هستند در حال حاضر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند چرا که شاهد افزایش سالانه بیش از 50 درصدی هستیم. اجاره.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان طرح ساماندهی بازار اجاره را تدوین کرده اند و مرکز پژوهش های مجلس نیز با کمک کمیته تخصصی کمیته عمران این طرح را در نظر گرفته است. درخواست کنندگان و مخالفان نیز مورد بررسی قرار گرفتند و نظرات خود را بیان کردند.

وی گفت: ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت در سال های اخیر موادی را برای کمک به مستاجران تصویب کرده که بر اساس آن سقف 25 درصدی در تهران، 20 درصدی در کلان شهرها و 15 درصدی در سایر شهرها برای افزایش اجاره بها تعیین شده است، اما به هر حال و معاهدات به دلیل عدم وجود قانون دائمی مناسب در این زمینه به درستی اجرا نشده است.

رضایی تاکید کرد: طرح کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی نیز دارای کاستی هایی است و تنها ویژگی های کلی آن تصویب شد و جزئیات آن نیاز به بازنگری و ایجاد تغییراتی دارد تا انگیزه کافی برای اجاره دادن به مالکان ایجاد شود. مستاجران می توانند در صورت داشتن اجاره بها، ما باید در نظر داشته باشیم و مالکان را تشویق به ارائه واحدهای مسکونی اجاره ای کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید