صاحبخانه ها تشویق می شوند تا نرخ اجاره را با مستاجران مطابقت دهند


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882917

سخنگوی دولت گفت: مشوق های مالکان برای همکاری بیشتر با مستاجران در نرخ اجاره بها در جلسه شورای دولت بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ناهار امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات پرداخت. ملاقات امروز هیات دولت اعلام کرد: امروز در ملاقات شورای دولت پیشنهادی را که قبلا توسط این وزارتخانه ارائه شده بود، بسته است راه مسکونی و توسعه شهری برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره قیمت ارائه و بحث شد. این بسته یک بار مصرف است ملاقات شورای دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به کمیته عدالت ارجاع شد در نظر گرفته شده قرار دادن جنبه های یک قانونی ارسال شد و این بسته پیشنهادی ارائه شد ملاقات شورای دولت امروز تصویب شد.

فرمود: در این حکم که به ساماندهی بازار مسکن و اجاره قیمت در زمینه تسریع و تسهیل در تامین وجوه حمایتی سپرده مسکن، تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری به منابع در دسترس برای حمایت از تسهیلات دسترسی داشته باشند.

سخنگوی دولت افزود: برای مالکانی که درگیر نرخ اجاره بها هستند قیمت و دارای تمدید اجاره با مستاجرین، مشوق ها پیشنهاد می شود وزارت اقتصاد به صورت مشترک با وزارت راه این کار را انجام دهد.

بهادری جهرمی یکی از محورهای این آیین نامه را تغییر در نحوه قیمت گذاری خدمات مشاوران املاک عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل مخرب در حوزه بازار مسکن نحوه محاسبه قیمت مسکن بوده است. نرخ خدمات مشاوران انجمن اموال غیرمنقول و در این آیین نامه درصدی از ارزش اجاره یا معاملات اعم از خرید و فروش و یا در محدوده اجاره که تعیین می شود در نظر گرفته شد. طبق قانون مالیات سالانه، همان مقدار مبلغ است حقوق مشاوران املاک باید در نظر گرفته شوند.

و ادامه داد: با این تغییر در نحوه محاسبه خدمات مشاوران املاک، شاهد تحول جدی در این زمینه هستیم. این فرآیند باید از طریق اتحادیه و هیئت نظارت اتحادیه به صورت تا در نهایت به اتحادیه های املاک گزارش شود.

سخنگوی دولت با توجه امروز یک قطعنامه دیگر ملاقات شورای وزیران تصریح کرد: از دیگر مصوبات امروز لایحه ای بود که به جلوگیری از مالیات مضاعف در مناطق آزاد تجاری تصویب شد. قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته اصلاح شد و بر اساس این اصلاحیه برداشت های متفاوتی در مورد نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد وجود داشت که به نظر می رسید قانون مالیات مضاعف در این مناطق ایجاد شود و لایحه اصلاحی به تصویب رسید. دولت تصمیم گرفت آن را به شورای اسلامی بفرستد.

بهادری جهرمی اشاره می کند که دو آئین نامه اساسنامه سلام چه به تحقق شعار سال از دیگر مصوبات مهم در دستور کار دولت است ملاقات وی تاکید کرد: یک آیین نامه بود به حمایت از تولید دانش پایه و اشتغال پخش در صنعت نفت بود که به پیشنهاد وزیر نفت و معاونت علمی رئیس جمهور تصویب شد آی تی انشاالله همچنین در راستای تقویت جدی شرکت های دانش پایه در زمینه صنعت نفت و بهبود تولید و قدرت اشتعال پخش شاهد این عرصه در کشور باشیم.

سخنگوی دولت افزود: مصوبه دیگری از این دست به تولید دانش پایه و ایجاد اشتغال در صنعت آب و برق با پیشنهاد مشترک وزیر نیرو و معاونت علمی ریاست جمهوری تصویب شد که بر اساس آن نیروگاه راهرو و هماهنگی تولید دانش پایه و ایجاد اشتغال در لوله کشی و برق به ریاست وزیر نیرو تشکیل می شود و تلاش می کنیم تا هر چه سریعتر شعار سال در حوزه انرژی محقق شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: در مجموع 4 آیین نامه خاص در حوزه های کشاورزی، بهداشت و درمان، آب، برق و نفت شعار سال به منظور اجرای هرچه سریعتر آن به تصویب هیات وزیران رسید.

او در نهایت با توجه در لایحه مبارزه با دزدی دریایی آمده است: در حوزه مبارزه با دزدی دریایی یک لایحه برای پیشنهاد وزارت دادگستری لایحه مبارزه با دزدی دریایی را در هیأت وزیران به تصویب رساند که در آن موارد حقوقی مبارزه با دزدی دریایی و نحوه ورود به حوزه های قضایی، انتظامی و نظارتی، وظایف ضابطان قضایی و نحوه تعقیب و دستگیری در این لایحه پیش بینی شده است. .شرکا عسل به مجلس ارسال می شود تا در این زمینه مشکل قانونی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید