«قرنطینه هوشمند» به زودی در تهران راه اندازی می شود/ ناکارآمدی محدودیت تردد شبانه در شرایط فعلی

ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784686

جانشین رئیس ستاد کل استان تهران:

معاون درمان کارخانه کرونا استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت تاج در پایتخت تحت کنترل است، درباره محدودیت های تردد شبانه گفت: در شرایط فعلی به نظر نمی رسد این محدودیت ها باشد. موثر باشد ارائه کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر توکلی درباره محدودیت‌های ترافیکی شبانه در کرونا گفت: سه هفته پیش در ستاد کرونا در استان تهران مصوبه‌ای داشتیم که خواستار رفع محدودیت‌های ترافیکی شبانه شدیم. زیرا در شرایط فعلی به نظر می رسد این محدودیت ها کارایی لازم را ندارد و به همین دلیل پیشنهاد کرده ایم در ستاد ملی رفع شود. محدودیت های تردد شبانه در سال گذشته قطعا موثر بود زیرا ما در اوج بودیم و در نتیجه توانستیم تعداد تجمعات خانوادگی و دوره ای را که بیشترین تأثیر را در افزایش موارد داشت کاهش دهیم.

وی درباره محدودیت های هوشمند کرونا گفت: اجرای طرح محدودیت های هوشمند کمی سخت و زمان بر است. بر اساس آنچه مصوب شده، به زودی موضوع قرنطینه هوشمند مطرح و به تدریج همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای مردم اجباری می شود. البته، واکسیناسیون به خودی خود مفید نیست، و در عین حال رعایت پروتکل های بهداشتی مهم است.

وی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در پایتخت گفت: این طرح همچنان وجود دارد زیرا زمانی که در مرحله آرام بیماری قرار می گیریم اهمیت این طرح بیشتر نمایان می شود. زیرا ردیابی مخاطبین مثبت در شرایط فعلی بسیار مفید است.

توکلی ادامه داد: آنچه ما طبق دستورالعمل داریم این است که تست تاج در طرح شهید سلیمانی رایگان است. دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان در این زمینه هزینه کرده اند و بازگشت این منابع از یک سو به سازمان های بیمه گر و از سوی دیگر به سایر حوزه های مرتبط مربوط می شود.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی به تعداد مددجویان بستگی دارد و همچنان به قوت خود باقی است. مراکز مشخصی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بسیج نواحی راه اندازی شده است که قدرت و شدت اجرای آن به وضعیت عمومی تاج بستگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید